eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[PoRD] Chodnik - a zakaz zatrzymywania się i postoju (B-35, B-36). › Re: [PoRD] Chodnik - a zakaz zatrzymywania się i postoju (B-35, B-36).
    From: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [PoRD] Chodnik - a zakaz zatrzymywania się i postoju (B-35, B-36).
    Date: Sun, 26 Nov 2006 12:28:10 +0100

    SDD <s...@t...wszechwiedza.pl> w
    <news:ekbs1r$n75$1@news.onet.pl>:

    > Mam pytanie. Z tego co wiem, zakaz zatrzymywania sie i postoju, ustanowiony
    > przez znak B-35 (tylko postój) lub B-36 dotyczy jezdni oraz chodnika.
    [...]
    > Komentarz tego artykułu rowniez wskazuje, ze znaki B-35 lub B-36 obowiazuja
    > na calej szerokosci drogi.

    Od kiedy komentarz jest ważniejszy od rozporządzenia?

    3. Zakaz wyrażony znakiem B-35 lub B-36:

    1) dotyczy tej strony drogi, po której znak się znajduje, z wyjątkiem
    miejsc, gdzie za pomocą znaku dopuszcza się postój lub zatrzymanie,

    > Jednakze biorac pod uwage brzmienie art 47 ust. 2, parkujac pojazd czterema
    > kolami na chodniku mam zachowac tylko warunki okreslone w ust 1 pkt. 2 (1,5
    > m dla pieszych) a nie 1.

    Oraz stosować PoRD
    Art. 5. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są
    obowiązani stosować się do poleceń i sygnałów dawanych przez osoby kierujące
    ruchem lub uprawnione do jego kontroli, sygnałów świetlnych oraz znaków
    drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów ustawy wynika inny sposób
    zachowania niż nakazany przez te osoby, sygnały świetlne lub znaki drogowe.

    > Skoro zas wytyczne, dotyczace zakresu obowiazywania
    > znakow, wyrazone w par 28 rozporządzenia w sprawie znakow i sygnalow
    > drogowych maja moc nadrzedna nad art 47 PoRD, to po kiego grzyba w ust 1 pkt
    > 2 jest mowa o koniecznosci braku zakazu? - skoro wowczas i tak czesc
    > samochodu znajduje sie na jezdni?

    Bo tak zostało po kolejnym /grzebaniu/...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]