eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPo jakim czasie od zainstnienia przestepstwa mozna zglosic je policji ? › Re: Po jakim czasie od zainstnienia przestepstwa mozna zglosic je policji ?
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Po jakim czasie od zainstnienia przestepstwa mozna zglosic je policji ?
    Date: Wed, 11 Feb 2004 18:07:53 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@pc193.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "P@wel" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:c0chub$8e2$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > do tej pory sadzilem, ze jesli zglaszam zawiadomienie o popelnieniu
    > przestepstwa /przed jego przedawnieniem/, nawet jesli ono zaistnialo
    kilka
    > tygodni, miesiecy czy tez lat wstecz, to mam szanse - na uczciwe zajecie
    sie
    > ta sprawa przez policje. zobowiazuje go bowiem do tego chocby zasada
    > legalizmu. ale skoro policjant wyprowadzil mnie z bledu, to dzieki za
    > poszerzenie wiedzy.

    Wiesz, można się tym zająć uczciwie, a można uczciwiej. Skoro Tobie fakt
    popełnienia przestępstwa na Twoją szkodę nie przeszkadzał przez kilka lat,
    to trudno mieć do kogokolwiek pretensje, że jemu również będzie ten fakt
    nieco "zwisał". Postępowanie można prowadzić na różne sposoby. Czasem z
    góry uznaje się je za stracone i wówczas w zasadzie wykonuje się minimum
    wymagane przez prawo i tą powołaną dumnie przez Ciebie zasadę legalizmu,
    czyli postanowienie o wszczęciu i umorzeniu wraz z kompletem notatek
    świadczących o tym, że się usilnie szukało, ale nie znalazło. Nie ma
    większego problemu, by coś takiego sporządzić niejako z za biurka.

    Zasada legalizmu zasadą legalizmu, ale szanse znalezienia sprawcy rozbicia
    szyby w mało uczęszczanym miejscu są znikome, a jak zawiadomisz po pięciu
    latach, to żadne.