eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPo co notariusz przy umowie przedwstępnej (kupno mieszkania) › Re: Po co notariusz przy umowie przedwstępnej (kupno mieszkania)
    From: "NoMAD" <l...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Po co notariusz przy umowie przedwstępnej (kupno mieszkania)
    Date: Mon, 20 Oct 2003 16:46:46 +0200
    Sender: l...@o...pl@80.51.57.132

    > [humor on]
    > no nie POWALIŁEŚ mnie ... _taka sama_ ??? ;))
    > to po co za nią płacić notariuszowi ??? ;))
    > przecież mogę ją sam napisać ... ;))
    > [humor off]
    > ma inne skutki lub raczej: może mieć inne skutki, szczególnie dla
    > kupującego.

    Umowa przed notariuszem to tez umowa cywilno prawna - co innego mozna
    wywnioskowac po twoim 1 poscie.
    Nie musisz placic notariuszowi za napisanie umowy. Mozesz ja sam napisac.
    Notariusz musi ja tylko zatwierdzic.

    Wazna umowa ma skutki zupelnie takie same dla stron stosunku cywilnego
    niezaleznie od tego czy jest sporzadzona przed notariuszem czy nie. Wiaze
    obie strony (nie rozroznia na kupujacego itd)

    Dlaczego masz zawierac umowe przed notariuszem? Dlatego ze ustawa uzaleznia
    waznosc takiej czynnosci prawnej od jej formy. A nie dlatego zeby zaplacic
    notariuszowi. Inne przyczyny? np. ludzie ostrozni zawieraja umowe pozyczki
    przed notariuszem poniewaz taka umowa bedzie stanowic tytul egzekucyjny w
    przypadku gdyby dluznik pozyczki nie oddal (omija sie w ten sposob droge
    sadowa)

    > ja też napisałem _w uproszczeniu_
    > Dziewczyna kupuje mieszkanie i pyta się po co płacić notariuszowi
    > dodadtkową kasę.
    > Moja odpowiedź _uproszczona_ jest taka: po to żeby sprzedający się nie
    > wycofał / nie sprzedał komuś innemu / nie zmienił zdania, np. że już nie
    > sprzedaje / nie zmienił ceny itp. itd.
    > Po to, żeby mieć 100 % pewność, że kupię to mieszkanie.

    Bzdura. Niezaleznie od tego czy bedzie to umowa przed notariuszem czy nie
    tak samo obowiazuje obie strony. Powinna byc przed notariuszem gdy waznosc
    umowy przyrzeczonej uzalezniona jest od formy aktu notarialnego. Jesli
    chcesz sprzedac samochod i zawierasz umowe przedwstepna to niezaleznie od
    tego czy bedzie ona miala forme aktu notarialnego czy nie, bedziesz mogl
    dochodzic przed sadem zawarcia umowy przyrzeczonej lub naprawienia szkody.

    > czyli wg mnie będzie chciał się "wycofać" z umowy.

    Nie wycofac z umowy (bo takiego pojecia nie ma) tylko uchylac sie od
    zawarcia umowy przyrzeczonej. A to jest roznica.

    Przynajmniej tu sie zgadzamy :-)

    Pozdrawiam rowniez