    From: "Jackare" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Po co mi księga wieczysta
    Date: Mon, 22 Jan 2007 16:51:09 +0100

    Jeszcze jedno pytanie:
    czy jesteś pewien że masz mieszkania a nie spółdzielncze lokatorskie prawo
    własności, bo to zasadnicza różnica. W drugim przypadku (znacznie częstszym
    znanym tez jako "mieszkanie spółdzielcze własnościowe") masz prawo do
    dysponowania lokalem i możesz to prawo sprzedać, przenieść itp.
    W pierwszym przypadku faktycznie masz mieszkanie wraz z przynależną do niego
    ułamkową częścią gruntu i budynku. Nie opłacasz wtedy czynszu tylko wraz ze
    spółdzielnią i ewentualnymi innymi właścicielami mieszkaństanowicie
    wspólnotę mieszkaniową. "Całkowity" wykup miekszania ze spółdzielni rzadko
    jest korzystny- jeżeli spółdzielnia ma zadłużenie (a najczęsciej ma), to
    osoba wykupująca, oprócz należności za mieskzanie pokrywa ułamkową część
    tego zadłużenia co może przekładać się na znaczne kwoty