    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Płatność kartą powyżej (...)zł
    Date: Tue, 27 Jul 2010 16:45:24 -0500

    Rentier wrote:

    > Strzelasz.. A wziąłeś pod uwagę to,że jest wielu takich jak ja, którzy
    > unikają Biedronek a nawet hurtowni budowlanych czy Makro, dlatego,że
    > chcą tam wyłącznie gotówki.

    Ale ciągle się mają dobrze. Dlaczego?

    > A po cholerę niektórzy sklepikarze zdecydowali się ponosić tak duże
    > koszty prowizji, terminala,łącz żeby klient mógł płacić kartą?
    > MatkoTeresizm???

    Bo im się to opłaca. Od pewnej kwoty.
    Jedni olewaja stratę "do pewnej kwoty" i uwzgledniają ją jako koszt.
    Inni chca ten koszt zminimalizowac nie akceptujac transakcji poniżej
    pewnej kwoty. z różnych powodów. np. takich ze wiekszosc transakcji jest
    na niska kwote.

    > Więc karciarze stopniowo przestaną kupować tam, gdzie obowiązuje
    > gotówa.Teraz sobie odpowiedz na pytanie kto straci.

    Dlaczego Lidl jeszcze nie stracił, a makro nie padło 20 lat temu?
    A czemu ALDI jeszcze istneiej i ma sie coraz lepiej?

    > Nie płacę. Mogę NIĄ płacić wszędzie tam, gdzie na szybie są odpowiednie
    > nalepki.I oczekuję,że poza awaria terminala,nikt bie bedzie mi robił
    > bandyckich ograniczeń typu minimum zakupów czy plus 30 gr.

    Błędne założenie. patrz nizej

    > Bez sensu, pleciesz.Na mojej karcie nie ma drobnym drukiem klauzuli-
    > Pamietaj, miej przy sobie zawsze 30 gr na opłatę.
    > Skandal- jeszcze raz powtórzę

    Jest. Drobnym drukiem. W regulaminie karty. Że bank sobie zastrzega, że
    nie wszędzie kartą zapłacisz.

    > Tylko na 3 sposoby: zablokowana karta, brak łącz do terminala, lipny
    > podpis czy pin

    Błędne założenie.
    Sklep może ci odmówić wszystkiego. Nawet sprzedaży czy też wpuszczenia
    cię do sklepu.
    Konsekwencje poniesie jak sie poskarzysz, ale do sklepu nie wejdziesz
    lub towaru nie kupisz.