    From: Rentier <f...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Płatność kartą powyżej (...)zł
    Date: Tue, 27 Jul 2010 22:06:38 +0200

    Lidl jest klasycznym przykładem

    > Jak sadzisz, dlaczego? Uwazasz, ze prowizja za zakupu ponad 20zl jest
    > malo interesujaca dla bnkow?
    > A banki koga to stracic jak lidl calkiem oleje platnosci karta. Kto
    > wowczas straci?
    Strzelasz.. A wziąłeś pod uwagę to,że jest wielu takich jak ja, którzy unikają
    Biedronek a nawet
    hurtowni budowlanych czy Makro, dlatego,że chcą tam wyłącznie gotówki.
    A po cholerę niektórzy sklepikarze zdecydowali się ponosić tak duże koszty prowizji,
    terminala,łącz
    żeby klient mógł płacić kartą? MatkoTeresizm???
    Więc karciarze stopniowo przestaną kupować tam, gdzie obowiązuje gotówa.Teraz sobie
    odpowiedz na
    pytanie kto straci.

    > Jaki bank taka karta:)))
    > I jeszcze za nia placisz?
    Nie płacę. Mogę NIĄ płacić wszędzie tam, gdzie na szybie są odpowiednie nalepki.I
    oczekuję,że poza
    awaria terminala,nikt bie bedzie mi robił bandyckich ograniczeń typu minimum zakupów
    czy plus 30 gr.

    Hehehe no to teraz widzisz jak cie okradaja...
    Nie widzę.
    > nie lepsza gotowka?
    > Aha no tak, gotoki masz (macie - bo co niektorzy pisali, ze z plecakiem
    > nie chodza) tyle, ze ciezko bylo by dzwignac.
    Tak, nawet w banknotach.

    > Jaki skandal? oplata jest pobierana bo sklepikarz nie chce byc stratny,
    > wiec daje ci wybor: placisz karta lae ponize 20zl doliczy koszt
    > tranzakcji 0.30zl albo dajesz gotowke i nie ma zadnego doliczania oplat.
    > Gdzie tu skandal?
    Handlarz bierze terminal i wie co mu wolno, a czego nie wolno.
    Po raz kolejny - jaki bank taka karta.
    Bez sensu, pleciesz.Na mojej karcie nie ma drobnym drukiem klauzuli- Pamietaj, miej
    przy sobie
    zawsze 30 gr na opłatę.
    Skandal- jeszcze raz powtórzę

    > Nie... karta mozesz placic jesli sklep ja zaakceptuje,
    A o czym jest ten cały wątek????

    > Sklep moze ci odmowic platnosci karta na 100 roznych sposobow
    Tylko na 3 sposoby: zablokowana karta, brak łącz do terminala, lipny podpis czy pin

    > No wlasnie. Po raz kolejny, idz do banku ktory wydal ci karte i powiedz
    > by sobie ja wsadzili w buty beda wyzsi a ty bogatszy:)))
    Nie.Do banku doniosłem na jakiś sklep we Wrocławiu z powodu ograniczeń w min.kwocie
    zakupów/płatność
    kartą.Podziękowali i obiecali się tym zająć.