  • 1. Data: 2003-01-31 21:05:38
    Temat: Plan zagospodarowania terenu
    Od: "Drozdos" <d...@k...plo.pl>

    Witam.

    Mam pewien problem, prosze o konstruktywna odpowiedz.

    Plan zagospodarowania terenu przewiduje droge dojazdowa do dzialek
    budowlanych sasiadujacych z moja dzialka, ktora sklada sie z pasa gruntu
    mojej dzialki i dzialki sasiada.
    Klopot w tym, ze na planie zagospodarowania terenu nie ma naniesionego
    nowobudowanego budynku, usytulowanego zgodnie z planem zagospodarowania
    terenu oraz pozwoleniem na budowe z roku 2000 na mojej dzialce. Wybudowany
    budynek znajduje sie w odleglosci 10m od granicy dzialki, z ktorej
    wyznaczony jest pas na wspomniana wyzej droge szerokosci 10m. W ten sposob
    granica dzialki (drogi) znalazla sie w odleglosci 5 m od sciany budynku.

    Niestety plan zagospodarowania terenu sporzadzany byl w na tyle niejasnych
    okolicznosciach, ze wiekszosc zainteresowanych o tej zmianie nie wiedziala,
    w tym ja :-(

    1. W jaki sposob mozna zmienic plan zagospodarowania terenu zatwierdzony
    uchwala Rady Gminy?
    2. Jakie sa mozliwosci odwolania sie od takiego planu, lub jego zmiany?
    3. Czy UG ma prawo wywlaszczyc wlasciciela gruntów, ktore zostaly
    przeznaczone na drogi dojazdowe, jezeli ten nie zgadza sie na sprzedaz tych
    gruntow?

    Jezeli ktos z Szanownych Grupowiczow potrafi mi pomoc z znalezieniu
    odpowiedzi na powyzsze pytania bede bardzo wdzieczny !!! Moga byc linki do
    wlasciwych stron :-)

    pzdr

    Drozdowski Radoslaw
    d...@k...plo.pl

  • 2. Data: 2003-01-31 22:28:57
    Temat: Re: Plan zagospodarowania terenu
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Drozdos" <d...@k...plo.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Plan zagospodarowania terenu przewiduje droge dojazdowa do dzialek
    > budowlanych sasiadujacych z moja dzialka, ktora sklada sie z pasa gruntu

    Może tu coś znajdziesz:
    http://www.atomnet.pl/~geodeta/2002/90text2.htm
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_000607/p
    rawo/prawo_a_5.html
    http://www.pldg.pl/p/pl/Tar/1315/

    Pozdrawiam, Joker

  • 3. Data: 2003-01-31 23:09:13
    Od: "Joanna Bałuszek" <j...@b...pl>

    > Niestety plan zagospodarowania terenu sporzadzany byl w na tyle niejasnych
    > okolicznosciach, ze wiekszosc zainteresowanych o tej zmianie nie
    wiedziala,
    > w tym ja :-(

    Jezeli ktokolwiek w jakikolwiek sposob zadysponowal Twoja dzialka to
    natychmiast pisz skarge do NSA. Jesli gmina (lub ktos inny) rozplanowuje cos
    na Twojej dzialce to powinienes byc zawezwany i powinienes miec prawo do
    zgloszenia protestu (terminy!), ktory musi byc rozpatrzony. Jesli tego nie
    zrobiono to jest to normalne zaniedbanie i sad uzna Twoja skarge (u mnie
    gmina chciala radosnie przeprowadzic linie 10kV, ale sie nie udalo bo
    zapomnieli mnie o tym poinformowac...) i nakaze zwrot wszelkich kosztow.

    Jesli jednakze miales wpisana np. w hipoteke sluzebnosc pt. droga dojazdowa
    lub tez byles informowany i nie zlozyles sprzeciwu w tej sprawie w
    okreslonym terminem to nic nie zrobisz.

    pzdr
    aska