eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPlace minimalne dla kierowców przejeżdżających przez Niemcy... › Re: Place minimalne dla kierowców przejeżdżających przez Niemcy...
  • Data: 2015-01-22 00:30:34
    Temat: Re: Place minimalne dla kierowców przejeżdżających przez Niemcy...
    Od: PMG <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-01-21 o 11:35, the_foe pisze:

    > a mnie najbardziej zdziwiło to, ze okazało sie to problemem. Naprawdę
    > polscy kierowcy TIRów zarabiaja mniej niz 8,5 euro na godzinę?

    Kierowca zarabia 1500-1700 euro brutto (podstawa + diety) i na legalu
    może przepracować 180h w 4 tygodnie, a w praktyce mniej. 8,5 euro/h to
    nie problem. Śmieszność tej sytuacji polega na tym, że Niemcy prawem
    kaduka, wymagają kwitów w języku niemieckim, że tyle rzeczywiście
    płacisz. Twierdzą, że diety nie wchodzą do płacy minimalnej powołując
    się na dyrektywę 96/71/WE.

    http://europa.eu/legislation_summaries/employment_an
    d_social_policy/employment_rights_and_work_organisat
    ion/c10508_pl.htm

    Zwracam uwagę na treść:

    "świadczenia właściwe delegacjom są uznawane za część minimalnej płacy,
    o ile nie są przewidziane jako zwrot rzeczywistych kosztów poniesionych
    z powodu oddelegowania"