  • 1. Data: 2015-01-21 10:49:36
    Temat: Place minimalne dla kierowców przejeżdżających przez Niemcy...
    Od: Marek <f...@f...com>

    http://m.money.pl/wiadomosci/artykul/niemiecka-placa
    -minimalna-dla-polakow,142,0,1689486.html

    Czy już wiadomo jak "organa" niemieckie będą to weryfikować przy
    kontroli drogowej?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2015-01-21 11:16:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    "Zagraniczny pracodawca jest zobowiązany do przechowywania dokumentów
    umożliwiających kontrolę przestrzegania przepisów ustawy przez cały
    okres świadczenia pracy w Niemczech na terytorium Niemiec i w języku
    niemieckim (art. 17 ust. 2 MiLoG). Dokumenty umożliwiające kontrolę
    przestrzegania przepisów ustawy to między innymiumowa o pracę,
    ewidencja czasu pracy, rozliczenie wynagrodzenia, potwierdzenie
    wypłaty wynagrodzenia." "Proszę zważyć, że niedochowanie obowiązku
    udokumentowania / prowadzenia potwierdzeń czasu pracy i ich
    przechowywania/ zagrożone jest grzywną do 30.000 EUR / podst. Pr.
    Par. 21 ust. 1 pkt. 7 i 8 MiLoG/"

    Ustawa przewiduje także obowiązek zgłaszania do niemieckich Urzędów
    Celnych pracowników świadczących pracę w transporcie towarów,
    spedycji i logistyce dla podmiotów zagranicznych delegujących do
    pracy w Niemczech. Wszyscy zagraniczni operatorzy transportu muszą
    zatem powiadamiać Bundesfinanzdirektion West w Kolonii przed
    rozpoczęciem operacji transportowej na terytorium Niemiec o tym
    fakcie. Powiadomienie pisemnie w języku niemieckim należy przesłać
    faksem po numer +49 (0) 221 964 870. Powinno ono zawierać nazwisko,
    imię i datę urodzenia pracownika, datę rozpoczęcia i przewidywany
    czas trwania operacji transportowej na terytorium Niemiec oraz adres,
    gdzie będą przechowywane dokumenty. Pracodawca musi rejestrować
    rozpoczęcie, zakończenie operacji transportowej oraz ilość godzin
    przepracowanych na terytorium Niemiec najpóźniej w ciągu 7 dni po
    wykonaniu operacji transportowej. Dokumentacja płacowa musi być
    przechowywana przez co najmniej 2 lata na terytorium Niemiec lub na
    terytorium innego kraju i musi zostać zapewniony łatwy do niej
    dostęp."

    Na jakich zasadach i jakim prawem Niemiecki organ może prowadzić taką
    kontrolę na terenie Polski??
    Np. transgraniczne kontrole skarbowe odbywają się poprzez zlecenie
    dla odpowiedniego podmiotu w danym kraju i to on przeprowadza
    kontrolę *w ramach przepisów prawa* w tym kraju.
    W przypadku omawianym kontrolujący organ (Polski) na zlecenie
    Niemieckiego nie może przecież działać w oparciu o prawo innego kraju
    a szczególnie penalizować coś co u nas nie istnieje (w sensie
    wykroczenia lub przestępstwa).

    --
    Marek

  • 3. Data: 2015-01-21 11:35:25
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-01-21 o 10:49, Marek pisze:
    > http://m.money.pl/wiadomosci/artykul/niemiecka-placa
    -minimalna-dla-polakow,142,0,1689486.html

    > Czy już wiadomo jak "organa" niemieckie będą to weryfikować przy
    > kontroli drogowej?

    a mnie najbardziej zdziwiło to, ze okazało sie to problemem. Naprawdę
    polscy kierowcy TIRów zarabiaja mniej niz 8,5 euro na godzinę?

    --
    @foe_pl

  • 4. Data: 2015-01-21 12:03:29
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu środa, 21 stycznia 2015 11:16:18 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > Niemieckiego nie może przecież działać w oparciu o prawo innego kraju
    > a szczególnie penalizować coś co u nas nie istnieje (w sensie

    Brak dostępu do dokumentacji znajdującej się na terenie RP
    jest równoznaczne z ich brakiem. Czyli pracodawca dopuścił
    się przekroczenia prawa na terenie Niemiec i tam będzie osądzony.

    Wydaje mi się to logiczne i jasne.

    Andrzej.

  • 5. Data: 2015-01-21 14:02:51
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 21 Jan 2015 03:03:29 -0800 (PST), n...@t...net.pl wrote:
> [...]
    > jest równoznaczne z ich brakiem. Czyli pracodawca dopuścił
    > się przekroczenia prawa na terenie Niemiec i tam będzie osądzony.

    Tylko co dalej? Sąd niemiecki wyda nakaz egzekucji grzywny i prześle
    go do sądu w PL. W związku z tym, ze owo wykroczenie nie jest
    wykroczeniem w PL czy nasz sąd wyda nakaz egzekucji, który upoważni
    komornika do ściągnięcia grzywny?

    --
    Marek

  • 6. Data: 2015-01-21 14:39:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 21 stycznia 2015 11:35:26 UTC+1 użytkownik the_foe napisał:
    > a mnie najbardziej zdziwiło to, ze okazało sie to problemem. Naprawdę
    > polscy kierowcy TIRów zarabiaja mniej niz 8,5 euro na godzinę?
    Zarabiają najczęściej najniższą krajową(ok. 1250zł) + diety

  • 7. Data: 2015-01-21 14:41:11
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-01-21 o 14:02, Marek pisze:

> [...]
    > do sądu w PL. W związku z tym, ze owo wykroczenie nie jest wykroczeniem
    > w PL czy nasz sąd wyda nakaz egzekucji, który upoważni komornika do

    nie sadze, spodziewałbym sie raczej zajmowania pojazdów. ALbo
    przewoznik, po ukarniu zapłaci, albo bedzie ryzykował, ze zmuszony
    bedzie do przejscia na tryb "uprzejmie zapytuje" ;)

    --
    @foe_pl

  • 8. Data: 2015-01-21 14:50:46
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-01-21 o 14:39, Kris pisze:
    > Zarabiają najczęściej najniższą krajową(ok. 1250zł) + diety

    najnizsza jest 1750.
    Nie wierzę, ze kierocy tłuką się TIRem po Europie za 1750 zł kiedy
    pracodawcy narzekają, ze proponuja 3k na ręke i nie ma chętnych

    --
    @foe_pl

  • 9. Data: 2015-01-21 15:32:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 21 stycznia 2015 14:50:47 UTC+1 użytkownik the_foe napisał:
    > najnizsza jest 1750.
    Brutto. Na łapę niewiele ponad 1250zł
    > Nie wierzę, ze kierocy tłuką się TIRem po Europie za 1750 zł kiedy
    > pracodawcy narzekają, ze proponuja 3k na ręke i nie ma chętnych
    Co proponują pracodawcy nie wiem, widuje jednak dość często dokumenty dochodowe
    kierowców. Być może oficjalnie najniższa krajowa a pod stołem reszta?
    Tu gdzie mieszkam to jest najniższa krajowe+ diety. Fakt faktem ze tych diet uzbiera
    się miesięcznie ładna kwota ale tego chyba do płacy się nie wlicza.

  • 10. Data: 2015-01-21 18:39:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 21 Jan 2015 14:41:11 +0100, the_foe <t...@w...pl> wrote:
    > nie sadze, spodziewałbym sie raczej zajmowania pojazdów. ALbo

    Forma egzekucji nie istotna, chodzi mi o to czy Polski sąd wystawi
    tytuł wykonawczy (jako podstawa do egzekucji w pl) na coś co nie jest
    w pl penalizowane?

    --
    Marek