    Date: Wed, 31 Aug 2022 13:16:43 +0200
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Pismaki pieprzone

    W dniu 31.08.2022 o 11:51, Olin pisze:
    > To nie tylko kulsony. SG do Ukrainców rutynowo mówi na 'ty' i odnosi się
    > podobnie jak funkcjonariusz na filmie. Ichni autobus potrafią na granicy
    > sprawdzać godzinę z hakiem.

    TAk mi się skojarzył mem. Słowo "Stary Sącz" powinno się zastąpić
    "Namawiam cię ojcze usilnie, byś korzystał ze słomki". Ale pomysł dobry.
    Może komendą "Rzuć broń" zastąpić "Pan bedzie uprzejmy odłożyć tę broń" :-)

    Nie wiem, dlaczego Straż Graniczna mówi na "ty" do Ukraińców, ale na
    wschodnich terenach mówienie na "pan" nie jest zbyt popularne. U nas
    kilku Ukraińców mieszka i też zwróciłem uwagę, że oni do nas mówią na
    "ty". Mnie to nie przeszkadza i też tak do nich mówię, albo "bezosobowo".

    --
    Robert Tomasik