  • 1. Data: 2004-10-26 12:32:45
    Temat: Pisma z wezwaniem uiszczenia...
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    Spoldzielnia BM ktora zarzadza moim kawalkiem budynku(mam wlasnosciowe)
    przyslala niedawno rozliczenie za wode. Na rozliczeniu jest kwota
    doplaty, dosyc znaczna. Znajduje sie rowniez dopisek ze naleznosc
    trzeba uiscic w ciagu 5 dni (hehe). Nie ma nic wspomniane o odsetkach.

    Przejrzalem regulamin spoldzielni (nie ma tam ani slowa o tym).
    Przejrzalem tez dokumenty uprawniajace spoldzielnie do zarzadzania moim
    mieszkaniem (po wykupieniu nie jestem juz jej czlonkiem).

    Czy spoldzielnia ma prawo w takim razie zadac ode
    mnie doplat w ciagu 5 dni i czy moze mi naliczac z tego tytulu
    jako zarzadca, jakies dziwne odsetki od dni zwloki?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 2. Data: 2004-10-26 21:22:54
    Temat: Re: Pisma z wezwaniem uiszczenia...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Oct 2004, rezist.com wrote:

> [...]
    > + doplaty, dosyc znaczna. Znajduje sie rowniez dopisek ze naleznosc
    > + trzeba uiscic w ciagu 5 dni (hehe). Nie ma nic wspomniane o odsetkach.

    Spróbuje sprowadzać do absurdu. Nie krzycz. Mało kto myśli
    o wspólnocie (albo i spółdzielni) jako SWOJEJ własności.

    "Sąsiad rozlicza wodę w naszej chałupie. Odczytaliśmy liczniki
    bo mówił że przyszły jakieś kwity z wodociągów. I on chce
    żebym do pojutrza zapłacił połowę faktury bo na moim liczniku
    wyszła połowa zużycia."

    > + Przejrzalem regulamin spoldzielni (nie ma tam ani slowa o tym).
    > + Przejrzalem tez dokumenty uprawniajace spoldzielnie do zarzadzania moim
    > + mieszkaniem (po wykupieniu nie jestem juz jej czlonkiem).

    Czyli jak w przykładzie - "ma swoje i o co chodzi" :)
    (a chodzi o to że ZA SWOJE to najwyraźniej JA płacę...)

    > + Czy spoldzielnia ma prawo w takim razie zadac ode
    > + mnie doplat w ciagu 5 dni i czy moze mi naliczac z tego tytulu
    > + jako zarzadca, jakies dziwne odsetki od dni zwloki?

    "czy sąsiad może chcieć tych pieniędzy na pojutrze, bo on
    coś marudzi że jak nie to mam odsetki zapłacić bo wodociągi
    chcą a on swoich z własnej kieszeni odsetek za moje spóźnienie
    płacił nie będzie"...

    Przecież masz pretensję w tek samej kategorii co posty:
    "TPSA przez pół roku nie naliczała mi abonamentu na
    DSL a teraz naraz chce tysiąc złotych, czy muszę zapłacić
    w ciągu trzech tygodni ?"
    Czym innym byłoby jakby pomiar był *nieprawidłowy*.
    Skoro tego nie podważasz to od biedy mogłeś SAM wyliczyć
    ile ma "czekać do zapłacenia"...
    IMO oczywiście :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (mała wspólnota jakby co więc realia lepiej dopasowane do
    dopisków :] - i pewnie wiecie kto wodę rozlicza :>)

  • 3. Data: 2004-10-27 19:33:52
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > (mała wspólnota jakby co więc realia lepiej dopasowane do
    > dopisków :] - i pewnie wiecie kto wodę rozlicza :>)

    ta, zeby bylo weselej to juz zrobilem rozeznanie po lokatorach
    i sie okazuje ze niektorzy dostali pizmo z 7dmio dniowym terminem
    a niektorzy 10ciodniowym, hehehe.

    na szczescie mam 14 dni na zlozenie reklamacji,
    poczekam jeszcze 10 dni :D

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com