  • 1. Data: 2004-10-26 11:52:31
    Temat: Pomocy - pilne - umowa o pracę a ZUS
    Od: "Janusz" <i...@a...com.pl>

    Czy w momencie, kiedy osoba 29-letnia ma, jako doktorantka, ubezpieczenie
    zdrowotne, a ja chcę ją zatrudnić na niewielką część etatu, podczas gdy ona
    będzie dodatkowo pracować na umowy-zlecenia w innych firmach, to czy takie
    umowy-zlecenia podlegają ZUS-owi?

    Janusz

  • 2. Data: 2004-10-26 15:15:55
    Temat: Re: Pomocy - pilne - umowa o pracę a ZUS
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Janusz" <i...@a...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ona
    > będzie dodatkowo pracować na umowy-zlecenia w innych firmach, to czy

    29-letnia doktorantka zatrudniona na podstawie umowy o pracę (nawet na
    niewielką część etatu) powinna zgłosić w uczelni wyrejestrowanie z
    ubezpieczenia zdrowotnego, ponieważ posiada ubezpieczenie zdrowotne z
    tytułu umowy o pracę.

    Obowiązkowe podleganie ubezpieczeniom E i R przy umowie zlecenia zawartej
    z inną firmą niż pracodawca będzie zależeć od kwoty brutto miesięcznego
    wynagrodzenia tej osoby z tytułu umowy o pracę:
    a) poniżej 824 zł - ubezp. E, R, Zdr obowiązkowe, Ch dobrowolne,
    b) co najmniej 824 zł - ubezp. E i R dobrowolne, Zdr obowiązkowe.

    Podleganie ubezpieczeniu wypadkowemu (finansowanemu w całości przez
    zleceniodawcę) zależy od miejsca wykonywania umowy zlecenia.

    Pozdrawiam

    wa