    Date: Tue, 13 Sep 2011 23:01:38 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pirat drogowy :)

    W dniu 2011-09-12 15:19, dulek pisze:
    > No i stało się, w końcu zrobiono mi zdjęcie :)
    > Auto jest na żonę (firmowe), straż gminna, 64/50 (żebractwo moim
    > zdaniem, ale w świetle prawa jednak), zdjęcie z masztu. Przyszły dzisiaj
    > kwity o ujawnienie kierującego (zdjęcie jest zupełnie nieczytelne
    > (tablicę rej. widać), propozycja stówki (tu się dziwię, bo widełki są od
    > 50, a byłem bliżej dolnej granicy) i dwóch punktów. Niestety, zdjęcie
    > zostało zrobione w plenerach dojazdowych, odpada kontakt osobisty u
    > urzędnikami. Jak to najlepiej załatwić, chciałbym obniżyć mandat. Żona z
    > kategorii bojących, chciałbym jej oszczędzić.

    Wskaż kierującego pojazdem i odmów przyjęcia mandatu.

    Sprawa trafi albo do kosza, albo do sądu.
    Zazwyczaj trafia do kosza, bo SG ma zarabiać pieniądze, a pieniądze
    zarabia wyłącznie jak sprawca przyjmie mandat. Bo jak sprawa trafia do
    sądu, to ewentualna grzywna trafia już do skarbu państwa, a
    przygotowanie dokumentów i korespondencja obciąża finansowo SG.

    Gdyby sprawa trafiła do sądu, to postępowanie nakazowe odbywa się na
    posiedzeniu niejawnym (czyli nie jedziesz na rozprawę, nie ma obrońcy itp.).
    Sąd może ukarać Cię grzywną albo np. naganą.
    Teoretycznie grzywna może być dowolna (niższa lub wyższa), ale nie
    słyszałem jeszcze o tym żeby sąd dał więcej niż wynika z taryfikatora -
    zawsze jak słyszałem to była niższa.

    Ja tak zrobiłem i sąd nie ukarał mnie naganą i zwolnił z kosztów
    postępowania - sam z siebie, bo nawet o to nie wnioskowałem :) Czyli nic
    nie zapłaciłem.