  • Data: 2011-09-14 13:47:03
    Temat: Re: Pirat drogowy :)
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "tomek" <t...@o...pl> napisał :

    > Ale chyba robi się tutaj łańcuszek, bo ta osoba której powierzył staje się
    > posiadaczem zobowiązanym do wskazania kolejnej osoby.

    Prosiłem, żeby przeczytać, czy to takie trudne?
    http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/407251,fotorad
    ary_nieczytelne_zdjecie_wyklucza_mandat.html,3

    "W jednej ze spraw Sąd Rejonowy w Kościerzynie (postanowienie z 14 grudnia 2009
    r., sygn. II Ko. 417/09) orzekł, że nie można w tym wypadku mówić o powstaniu
    odpowiedzialności wykroczeniowej.
    Podobne orzeczenie wydał ostatnio także Sąd Rejonowy w Zamościu. Umorzył on
    postępowanie, uznając, że niewskazanie osoby, której powierzono pojazd, choć co
    do zasady pozostaje w sprzeczności z art. 78 ust. 4 prawa o ruchu drogowym, to
    nie wyczerpuje znamion wykroczenia określonego w art. 97 kodeksu wykroczeń. Nie
    dotyczy bowiem bezpieczeństwa lub porządku ruchu na drogach publicznych (sygn.
    akt VII W 223/09). W obronie niesłusznie ukaranego właściciela pojazdu stanął
    także 12 lutego 2010 r. Sąd Rejonowy w Tczewie (sygn. akt II W 1021/09).
    Uniewinnił on Tadeusza G. od zarzutu przekroczenia prędkości z wniosku Straży
    Gminnej w Gniewie. Sąd uznał, że tożsamość sprawcy wykroczenia nie może budzić
    jakichkolwiek wątpliwości."