    From: P4trykx <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Piractwo na politechnice
    Date: 18 Apr 2007 12:36:46 -0700

    On 18 Kwi, 08:23, badzio <b...@n...skreslic.epf.pl> wrote:
    > - Wszystko odbyło się zgodnie z prawem - mówi prokurator Grzegorz
    > Klimowicz. - Policjanci mają teraz obowiązek dostarczyć do prokuratury
    > materiały do zatwierdzenia. A zapewne takie będzie, bo słyszałem, że
    > akcja zakończyła się sukcesem.

    > Tymczasem władze uczelni są... oburzone. - Wejście funkcjonariuszy do
    > akademików to złamanie prawa. Policja naruszyła autonomię i suwerenność
    > uczelni, zagwarantowane prawem i tradycją - twierdzi rektor prof. Tomasz

    Czy ktoś mółby powiedzieć jak to wygląda z punktu widzenia prawa ? Kto
    ma racje rektor czy prokurator. Bo jedyna możliwość to ja widze tylko
    wtedy gdyby rektor się zgodził.

    Kawałek Prawo o szkolnictwie wyższym
    Dział V
    Utrzymanie porządku i bezpieczeństwa na terenie uczelni

    Art. 227.
    1. Rektor dba o utrzymanie porządku i bezpieczeństwa na terenie
    uczelni.
    2. Teren uczelni określa rektor w porozumieniu z właściwym organem
    samorządu
    terytorialnego.
    3. Służby państwowe odpowiedzialne za utrzymanie porządku publicznego
    bezpieczeństwa wewnętrznego mogą wkroczyć na teren uczelni tylko na
    wezwanie
    rektora. Służby te mogą jednak wkroczyć z własnej inicjatywy na
    teren uczelni
    w sytuacji bezpośredniego zagrożenia życia ludzkiego lub klęski
    żywiołowej,
    zawiadamiając o tym niezwłocznie rektora.
    4. Porozumienia zawarte przez rektora z właściwymi organami służb, o
    których
    mowa w ust. 3, mogą określić inne przypadki związane z utrzymaniem
    porządku i
    bezpieczeństwa uzasadniające przebywanie tych służb na terenie
    uczelni.
    5. Służby, o których mowa w ust. 3, są obowiązane opuścić teren
    uczelni
    niezwłocznie po ustaniu przyczyn, które uzasadniały ich wkroczenie
    na teren
    uczelni, lub na żądanie rektora.