    From: Czarek Gorzeński <c...@u...piwo.org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Pirackie" radio
    Date: Fri, 22 Aug 2003 12:58:56 +0200

    SzerszeN wrote:
    > Użytkownik "Czarek Gorzeński" <c...@u...piwo.org> napisał w wiadomości
    > doradzić.
    > chyba nie do konca masz racje :)

    Owszem, mam, ale nie widę potrzeby rozdrabniania się na wszystkie pasma,
    chociażby CB, które z definicji nie służą do nadawania programó
    radiowych i których autor wątku wykorzystać, niezależnie od
    czegokkolwiek, nie może do takich celów.

    > z tego co slyszalem, bo juz od dawna sie
    > nie interesowalem podbno zniesli pozwolenia na cb i mozna po prostu kupic
    > radio i gadac,

    Owszem, musi to być jednak radio z homologacją, a nie po prostu radio
    CB. Podstawowe wymagania to praca tylko na podstawowej "czterdziestce" i
    moc rzędu, AFAIR, 4W przy modulacji AM i 10W przy modulacji FM.

    > i moce siegaja watow a nie mili watow, no ale to nie jest
    > radio o jakie pytal zainteresowany :) a ja moge miec bledne informacje

    Dokładnie, takie radio napewno koeldze się nie przyda.

    > a co z pasmami ogolnie nie uzywanymi, np takimi po jakich chula wi-fi 2giga
    > z okladem, albo 4 giga czy 5, na nie chyba tez nie musisz miec zadnych
    > zezwolen

    Tam raczej też nie będziesz stawiał radia. :) Całkiem możliwe że te
    pasma są wolne do określonej, niewielkiej mocy. Znajomy zajmuje się
    radiowym dostępem do Internetu. Wiem że wiele firm oferujących dostęp do
    Internetu robi to bez stostownych zezwoleń. Warto uważać, biorąc
    bezprzewodowy "Internet". Ale to taka dygresja, bo nie widzę sensu i
    możliwości nadawania radia przykładowo w paśmie c.a. 26-28 GHz. ;)

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński