  • Data: 2002-10-31 21:58:44
    Temat: Re: Pies bez kaganca i smyczy,
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 31 Oct 2002, Darek wrote:
    [...]
    >+ Ale ja bym chciał wiedzieć na pewno czy, może nie kara jaka jest, ale czy
    >+ wolno i to niezal od lokalnych uchwał rady miasta ?

    Przecież ktoś (i to chyba z prawników) podsumował[1] krótko
    i zwięźle: nie jest znana podstawa prawna która nakazuje
    łazić *wszędzie* z psem na smyczy czy w kagańcu.
    Niezależnie od tego czy ci się podoba czy nie - to obowiązek
    ew. "smyczenia i zapyszczenia" ZALEŻY od lokalnych uchwał.
    Podobnie jak np. wysokość podatku gruntowego - wcale nie jest
    w całym kraju taka sama (a wygląda że chciałbyś :)).

    >+ A na razie to same sprzeczne posty. To co z tego ma wiedzieć nie-prawnik ?

    A, szkolić się z prawa :] bo ono właśnie tak wygląda że
    często nikt nic nie wie i jakiś doinformowany wyciąga
    rozporządzenie z czasów pewnego marszałka zaskakując
    Polskę i okolice...
    (dlatego "nie jest znana" w tekście wyżej - !)

    Pozdrowienia, Gotfryd
    [1] nie pamiętam czy teraz czy pół roku temu ;)