    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pielęgniarki i fotograf
    Date: Sat, 15 Oct 2005 01:24:43 +0200

    Użytkownik "flondra" <s...@f...com> napisał w wiadomości
    news:50V3f.198$iI.38@trndny06...

    > Nie każde, a takie które w jego przekonaniu faktycznie zapobiega.
    Nawet
    > jeżeli był debilem jak Rokicki Przemek, to powinien był zawiadomić
    > policje, a nie redakcje o dużej renomie prawdomownosci.

    Debilem to jesteś Ty, a nie Przemek, skoro po kilkudniowej dyskusji
    nie zauważyłeś, że od początku twierdzę, że najwłaściwszym było
    powiadomić organa ścigania. A w moim przekonaniu co do Twojego stanu
    umysłowego utwierdza mnie fakt, że w ogóle nie zrozumiałeś ani jednego
    słowa z mojego posta, do którego się odnosisz. Postaram Ci się to
    wyłożyć w wersji uproszczonej, dostosowanej do poziomu Twoich
    wypowiedzi:

    Fotograf dowiedział się o tym, ze kobiety wyjęły dziecko w celu
    dokonania sesji zdjęciowej po tym, jak już wyjęły to dziecko, a i
    najpewniej po tym, gdy włożyły na nowo to dziecko do inkubatora. Bo
    dowiedział się, gdy wywołał zdjęcia. Więc - pomijając skorzystanie z
    wehikułu czasu - cokolwiek by nie zrobił i jakiekolwiek by nie
    przedsięwziąć działania, to zapobiec wyjęciu tego dziecka już nie
    mógł. Na to siły ludzkiej nie ma. A o stanie wyższej konieczności
    możemy mówić w sytuacji, gdy jego działania mogą przestępstwu
    zapobiec. Skoro zapobiec nie mógł to i na stan wyższej konieczności
    powoływać się nie może. I nie jest tutaj ważne, jak oceniamy jego
    zachowanie. Ja się odnosiłem do tezy o wyższej konieczności.

    PS: By uprzedzić ataki używam w odniesieniu do Ciebie słowa debil
    bowiem jak widzę Ty używasz go w znaczeniu "osoba mająca odmienne do
    Twoich poglądy". W ten sposób chciałem ułatwić Ci zrozumienie moich
    słów i nie miało to na celu w najmniejszej mierze obrażenie Twojej
    osoby (pomimo tego, że masz odmienne do moich poglądy).

    Jedynym moim celem było ułatwienie zrozumienia mnie, co chciałem
    osiągnąć poprzez przybliżenie mojego słownictwa do Twego poziomu.
    Litościwie nie zajmę stanowiska w kwestii, czy w tym celu musiałem
    obniżyć, czy podwyższyć mój poziom, bo to chwilowo nieistotne - w
    każdym razie starałeś się przybliżyć do Twojego. Być może nie do końca
    mi się udało, ale tu musisz wybaczyć, bo jednak na co dzień nie
    zwykłem jako argumentów w dyskusji używać inwektyw.

    Mam nadzieję, ze aluzję zrozumiesz i więcej grzeszyć nie będziesz.