  • Data: 2006-01-26 07:36:55
    Temat: Re: Petarda w szkole
    Od: Roman <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 25 Jan 2006 23:17:31 +0100, Robert Tomasik napisał(a) w
    wiadomości: <news:dr8tjo$m1s$1@inews.gazeta.pl>

    > Solidarnego? A co oni wspólnie i w porozumieniu tę bombę wysadzali?

    To nie o to już chodzi, kto jest sprawcą szkody, ale o krycie tegoż sprawcy
    przez grupę. Szkoła w ramach swojej funkcji wychowawczej ma obowiązek uczyć
    dzieci postaw obywatelskich i takich postaw wymagać.

    Jaka jest różnica między postawą obywatelską a donosicielstwem?
    Zacytuję tu znaną mi dyrektor szkoły:

    "Donosiciel powie mi o tym, że:
    Zosia powiedziała, ze dyrektorka jest głupia
    Edek zniszczył dyplom, który dostał od dyrekcji
    Zdzicho odpisał zadanie domowe od kogoś
    Jadzia nie lubi szkoły
    Wacek ile razy przechodzi koło gabinetu dyrektora, to pokazuje trzeci palec
    III b nie lubi dyrki

    A obywatel poinformuje, że X częstuje trawką kolegów, Y popija alkohol w WC
    podczas zajęć, Z handluje kradzionymi komórkami, W gnębi młodszych i
    wyłudza od nich pieniądze, ale też że ....nauczyciel od (.......) podczas
    lekcji opowiada świńskie dowcipy, a oceny stawia za to, kto go i jak
    rozśmieszy lub że AB jest maltretowany przez ojca.

    Donosiciel mówi o:
    - czymś, co nie jest prawnie zakazane,
    - czymś, co w oczach słuchacza silnie szkodzi autorowi czynu,
    - czymś, co sprawia, że donoszący odbiera jakieś korzyści (bo np. eliminuje
    autora czynu z gry)."

    --
    Obowiązki i prawa ucznia - forum dyskusyjne:
    zaprasza: