    From: Andrzej Orłowski-Skoczyk
    <a...@i...edu-youknowwhat.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Patrol na drodze
    Date: Fri, 20 Oct 2006 20:58:21 +0200

    20 paź 06 (piątek), 19:11 (GMT +1), pl.soc.prawo
    pluton__ napisał:

    > Czarne swiatla sa ok. Sa to swiatla do jazdy dzienniej.
    > W nocy jest ciemno i wtedy lepiej widoczne jest
    > swiatlo biale.
    > W dzien, kiedy jest jasno, lepiej widoczne jest swiatlo czarne.

    Wygrzebałem się właśnie spod stolika - do sądów Was popozywam za narażanie
    mego życia i zdrowia na uszczerbek!

    Nie ma czegoś takiego, jak "czarne światło". Czerń to brak światła, null,
    zero, kein światło, nietu, ni mo. Skoro nie ma, to nie może być "lepiej
    widoczne", ani nawet widoczne w ogóle, ani w nocy, ani za dnia.

    Mówicie pewnie o ciemnoszarych osłonach świateł. Stłumione światło nie
    jest "lepiej widoczne" ani w dzień, ani w nocy. To bzdura. Światło lepiej
    widoczne to światło jaśniejsze. Szare osłony żarówek mogą dawać jedynie
    kiepskawy efekt kontrastu, gdy przez dymny plastik widać tylko żarzące się
    pręciki żarówki. Lepszy efekt uzyskuje się jednak tradycyjnymi barwieniami.
    --
    aos