  • 41. Data: 2010-06-17 09:16:36
    Temat: Re: Paszport, a brak meldunku
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (17.06.2010 09:06), niusy.pl wrote:
    [...]
    > Sąd działa na rzecz wszystkich stron a nie wybranych. Strony nie muszą
    > koniecznie rozstrzygać sprawy w sądzie. Jeśli któraś ze stron jest
    > nieosiągalna postępowanie można zawiesić. Konieczności prowadzenia
    > sprawy nie ma.

    Problem w tym że bez obecnego domniemania doręczenia, ktoś kto chciałby
    uniknąć tegoż doręczenia może to zbyt łatwo zrobić. Znow ktoś kto chce
    doręczyć - ma zbyt trudno.

    p. m.

  • 42. Data: 2010-06-17 09:17:02
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (17.06.2010 08:50), niusy.pl wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Jakie listy ?

    Wezwanie do zapłaty za nieopłaconą fakturę, pozew ...

    p. m.

  • 43. Data: 2010-06-17 12:53:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    niusy.pl wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Jakie listy ?

    dowolne
    np. US chce sobie skontrolować skąd jako bezdomny masz tego Lincolna.
    Gdzie ma ci wysłać list?
    Wolisz, żeby wysłał na adres, który podałeś w zezsnaniu np. 5 lat temu,
    czy jednak żeby zrobił to na aktualny adres?

  • 44. Data: 2010-06-17 12:54:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    niusy.pl wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Więc wraca pytanie. Co to k.. niewolnictwo ?!

    No straszne.
    Zapewne jak rano wstawałeś na 8 do szkoły powtarzałeś to samo.

  • 45. Data: 2010-06-17 13:22:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    niusy.pl wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Kiedy ta argumentacja prosta jest: nie ma konieczności posiadania przez
    > urząd adresu obywatela to nie powinno być obowiązku rejestracji. Inaczej
    > jest to zwykłe wymuszenie.

    przeciez w kółko powtarzam: nie chcesz nie podawaj.

  • 46. Data: 2010-06-17 22:01:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Jun 2010, niusy.pl wrote:

    > Sąd działa na rzecz wszystkich stron a nie wybranych.

    I dlatego nie powinien działać na rzecz stron, które mogą
    chcieć wszystkich dookoła "wykiwać" w ten sposób, że znikają
    z pola widzenia.

    > Strony nie muszą
    > koniecznie rozstrzygać sprawy w sądzie. Jeśli któraś ze stron jest
    > nieosiągalna postępowanie można zawiesić. Konieczności prowadzenia sprawy nie
    > ma.

    Ale wtedy spokojnie można zlikwidować sądy cywilne.
    Jedyną metodą na "oszustów" (nie oszustów - bo oszustwo to konkretne
    przestępstwo, ale chodzi o wszystkich którzy "tylko nie płacą i się
    ulatniają") będzie osobiste zastrzelenie.
    To nie jest dobra metoda - państwo być może nie jest od załawiania
    WSZYSTKICH spraw obywateli, ale od załatwiania TEJ sprawy, czyli
    elementarnej sprawiedliwości - zdecydowanie jest.
    A bez wymuszenia odpowiedzialności za osiągalność strony postępowania
    (od tego, że ma byc powiadomiona, do ukarania za olanie wezwania)
    wiele zrobić się nie da).

    pzdr, Gotfryd

  • 47. Data: 2010-06-18 12:03:44
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Proskrypcyjne.
    Wyobraź sobie, że w 1939 wkracza Gestapo i NKWD, a polscy obywatele nie mają adresów.
    No burdel byłby, a nie obozy...

    -----

  • 48. Data: 2010-06-18 20:44:13
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > przeciez w kółko powtarzam: nie chcesz nie podawaj.

    Jest obowiązek

  • 49. Data: 2010-06-18 20:51:00
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Nikt cie nie zmusza do podania, ani za brak nie bedzie karał.

    Póki co, ciągle istnieje obowiązek meldunkowy i podawany adres jest jedynym
    na który urząd, sąd czy wierzyciem musi przesyłać korespondencję.

  • 50. Data: 2010-06-18 20:56:16
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com>

    > [...]
    >
    > Problem w tym że bez obecnego domniemania doręczenia, ktoś kto chciałby
    > uniknąć tegoż doręczenia może to zbyt łatwo zrobić. Znow ktoś kto chce
    > doręczyć - ma zbyt trudno.

    Wiesz co, te skutki domniemanego a nie faktycznego doręczania to mechanizm
    do łupienia ludzi a nie dobrodziejstwo w jakimkolwiek względzie.