    From: Maruda <m...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Parking a wspólnota
    Date: Mon, 21 Nov 2011 15:22:24 +0100

    W dniu 2011-11-21 14:30, OLO pisze:

    > BRAWOOOOOO , BRAWOooooo .... Jedyny post który trafił w sedno. Reszta to jakiś
    > bełkot : co by było jakby babcia miała wąsy.....
    > Teraz pytanie: jak to prawnie zrobić by nie kłóciło się z prawami człowieka,
    > bo zawsze ktoś coś znajdzie :)

    Uchwałę Wspólnoty można zaskarżyć i sąd ją uchyli, jeśli narusza czyjeś
    prawa bądź rażąco interesy. Np Wspólnota teoretycznie może sobie
    uchwalić, że Maruda płaci 90% kosztów ogrzewania, a pozostałe 10% płaci
    reszta po równo. Taka uchwała zostanie uchylona.
    Jeśli WM uchwali sobie, że na parkingu wspólnotowym parkuje się "za
    identyfikatorem" wydawanym po jednym na mieszkanie, to będzie nie do
    ruszenia. Może też sobie uchwalić np. "wg udziałów", czyli jakoś-tam to
    podzielić, bo np. jeśli są mieszkania dużo większe, wielopoziomowe, więc
    z natury np. dwurodzinne i takiemu należą się dwa miejsca parkingowe.
    Może też WM wydawać identyfikatory "komercyjne", bo jeśli ktoś ma 5 aut
    i ma ochotę za prawo parkowania zapłacić więcej - to jego wybór, a WM
    ustali warunki. Takie uchwały utrzymają się w sądzie w razie zaskarżenia.
    Większe problemy widzę z egzekwowaniem warunku identyfikatora. Jeśli WM
    wezwie lawetę do intruza i laweciarz uszkodzi wywożony samochód - to
    pojawią się kłopoty, ale skoro Straż Miejska sobie z tym jakoś radzi, to
    może da się.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.