  • From: "Maciej Muran" <m...@m...pl.spam.jest.fe>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Palenie w miejscach publicznych (restauracji)
    Date: Sat, 19 Jun 2004 18:11:00 +0200

    Użytkownik "D.C."
    > jak to jest z tym paleniem w miejscach publicznych? Bylem dzisiaj w
    > pewnej restauracji - poprosilem kelnera o stolik dla niepalacych i
    > uslyszalem od niego cyt.:"tutaj wszedzie wolno palic". Czy taka
    > sytuacja jest zgodna z prawem? Czy dla palaczy nie powinno byc
    > wydzielone oddzielne miejsce?

    Gdy kilka lat temu wprowadzano ograniczenie, to sytuacja była odwrotna:
    to dla niepalących miał był przeznaczany jakiś 'procent' miejsc,
    stolików (miejsc przy barze?) bez popielniczki w zasięgu ręki. I tak
    było. Sam dobrze pamiętam, jak nieraz było mi to nie w smak, że na
    najlepszym stoliku stoi 'rezerwacja'. Nawet jakieś afery rozkręcano...
    Ale jak widać - było i się zmyło. Pewnie zmalało zapotrzebowanie
    społeczne albo zawiodły instrumenty kontroli. Chociaż uważam, że to
    kolejne martwe prawo, tak jak zakaz palenia na przystanku autobusowym.
    Bo nie sądzę, aby wycofano ten nakaz, czy też zakaz.

    Inna sprawa, że porządna knajpa sama powinna zadbać o swoich gości.
    Gości także tych (a może przede wszystkim) niepalących. Uważam, że
    większa część sali powinna być wolna od dymu, chociaż nie ma to jak
    przypalić papierocha po jedzeniu ;)

    --
    Maciek.