  • Data: 2009-03-26 12:01:03
    Temat: Re: Palenie przy dziecku w aucie.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    szerszen pisze:

    > wiadomości news:gqfq8t$etj$5@news3.onet...

    > ja?
    > a czy ja na temat wolnosci cos pisalem

    > troche nie do konca z ta analogia, pomijam juz fakt, ze niektore madre
    > glowy twierdza, ze picie mleka przez doroslycch, w duzych ilosciach jest
    > wrecz szkodliwe, ale w przypadku badan chodzi o kase, ktorej jak wiadomo
    > jest malo, wiec korzystniejszym dla ogolu jest wydawanie jej mniej, a
    > zatem zapobieganie czy wczesne wykrywanie chorob niz ich leczenie w
    > stadiach nie rokujacych poprawy

    Tutaj idealnie pasuje powiedzenie Kisielewskiego: socjalizm to ustrój
    dzielnie walczący z problemami nieobecnymi w żadnym innym nornalnym ustroju.

    Błędem jest to, że zmusza się każdego do płacenia na NFZ, a potem
    obiecuje mu się leczenie. Jako że pieniędzy jest mało, a o ich wydawaniu
    decydują urzędnicy, nic dziwnego zatem, że to urzędnik decyduje kto,
    kiedy i na jakich warunkach będzie zaglądał w pochwy i odbyty
    ubezpieczonych w ten sposób niewolników.

    Jeśli traktujemy człowieka jak człowieka, a nie jak krowę, czyli
    dajemy mu wolną wolę, to sam będzie decydował o tym, kto, gdzie i kiedy
    mu będzie zaglądał, a ewentualne skutki swoich zachowań będzie odczuwał
    poprzez zwiększenie lub zmniejszenie rachunku od lekarza, albo składki
    ubezpieczenia, jeśli takowe będzie miał ochotę sobie wykupić.

    Póki co w Polsce ludzi traktuje się jak krowy. O wszystko musi zadbać
    ich gospodarz, czyli w tym przypadku urzędnik z NFZ.

    --
    Liwiusz