  • 1. Data: 2008-10-04 21:51:19
    Temat: Palenie lisci
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Witam
    Czy na swoim ogrodzie moge spalic liscie zgrabione z trwnika, czy tez jest
    jakis przepis zabraniajacy tego ze wzgledów ekologicznych czy tez ze
    wzgledu na spokój sasiadów?

  • 2. Data: 2008-10-04 22:06:56
    Temat: Re: Palenie lisci
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    Możesz... ale pilnuj kierunku wiatru ;-) Pomyśleć sobie, że są kraje, gdzie
    grilla gazowego robią. Toć to profanacja idei grilla.

    *piotr'ek*

  • 3. Data: 2008-10-04 22:51:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:Xns9B2DAC07537E8budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..

    Teoretycznie liście są śmiećmi, a palenie śmieci jest zakazane. Zajrzyj do
    ustawy o odpadach.

  • 4. Data: 2008-10-04 23:19:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Możesz... ale pilnuj kierunku wiatru ;-)

    nie rozumiem tego zartu.

    > Pomyśleć sobie, że są kraje,
    > gdzie grilla gazowego robią. Toć to profanacja idei grilla.

    jaki sens robic takiego grilla?
    Róznica miedzy paleniem suchego wegla a lisci ktore czesto moga byc mokre
    jest jednak spora - naprawde nie ma przepisów zabraniajacych tego?

    Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."
    Marcin Szeffer: "Dziękuję. Wolę kaski na głowę."

  • 5. Data: 2008-10-04 23:22:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

    > Teoretycznie liście są śmiećmi, a palenie śmieci jest zakazane. Zajrzyj
    > do ustawy o odpadach.

    Czym się różnią liście/gałęzie śmieci od liści/gałęzi opału?

  • 6. Data: 2008-10-05 08:31:41
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 05 październik 2008 01:19
    (autor Budzik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <0...@b...poznan.pl>):

    > nie rozumiem tego zartu.

    Dlaczego żartu? Wiesz ile jest nieszczęść przez takich palaczy, którzy
    zadymili drogę i były karambole? O nieprzyjemnościach dla sąsiadów nie
    wspomnę, bo to taki kraj, że mało kto się tym niestety przejmuje.

    --
    Tristan

  • 7. Data: 2008-10-05 08:37:42
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    napisał

    > Czym się różnią liście/gałęzie śmieci od liści/gałęzi opału?

    Spalasz opał na wolnym powietrzu?

  • 8. Data: 2008-10-05 10:25:42
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Robert Tomasik w <news:gc8s4o$h33$1@news.onet.pl>:

> [...]
    ..

    > Teoretycznie liście są śmiećmi, a palenie śmieci jest zakazane. Zajrzyj do

    <http://www.gdynia.pl/wszystko/o/gdyni/srodowisko/in
    fo/154_37647.html>

    Art. 13 ust. 3 ustawy o odpadach z dnia 20 czerwca 2001r. (Dz. U. Nr
    62 poz. 628 ze zmianami) dopuszcza spalanie pozostałości roślinnych,
    poza instalacjami i urządzeniami, jeżeli spalanie to nie narusza
    odrębnych przepisów. Przez odrębne przepisy należy rozumieć:
    Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16
    czerwca 2003r. (Dz. U. 121 poz. 1138) w sprawie ochrony
    przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów;

    Ustawę o ochronie przyrody z dnia 16 kwietnia 2004r. (Dz. U. nr 92
    poz. 880);

    Ustawę o lasach z dnia 28 września 1991r. (Dz. U. nr 101 poz. 444);

    Zarządzenie porządkowe nr 3 Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni z dnia
    11 maja 2001r. (Dz. U. Województwa Pomorskiego nr 1051 poz. 542) w
    sprawie określenia wymogów zabezpieczenia brzegu morskiego, wydm
    nadmorskich i lasów ochronnych w nadbrzeżnym pasie technicznym;

    Przepisy te wprowadzają szereg ograniczeń porządkowych mających na
    celu zapobieganiu sytuacjom stwarzającym zagrożenie pożarowe.
    Niniejsze informacje stanowią syntetyczne zestawienie w/w przepisów,
    dla ułatwienia mieszkańcom Gdyni zgodnego z prawem spalania
    pozostałości roślinnych z przydomowych ogrodów oraz organizowania
    imprez przy ognisku. Z przepisów tych wynika, że:

    rozpalanie ognisk, wysypywanie gorącego popiołu i żużla w miejscach
    umożliwiających zapalenie się materiałów palnych albo sąsiednich
    obiektów oraz w mniejszej odległości od tych obiektów niż 10 m jest
    zabronione,

    wypalanie słomy i pozostałości roślinnych na polach w odległości
    mniejszej niż 100 m od zabudowań i lasów, bądź w sposób powodujący
    zakłócenia w ruchu drogowym, a także bez zapewnienia stałego nadzoru
    jest zabronione,

    rozniecanie ognia, poza miejscami wyznaczonymi do tego celu przez
    właściciela lasu lub inny organ nadzorczy (nadleśniczy, dyrektor parku
    krajobrazowego, wojewoda - dla parku krajobrazowego), na terenach
    śródleśnych, jak również w odległości mniejszej niż 100 m w odległości
    od granicy lasu jest zabronione,

    rozpalanie ognisk na plaży bez uzyskania zezwolenia Dyrektora Urzędu
    Morskiego w Gdyni jest zabronione.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2008-10-05 11:48:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Dlaczego żartu? Wiesz ile jest nieszczęść przez takich palaczy, którzy
    > zadymili drogę i były karambole? O nieprzyjemnościach dla sąsiadów nie
    > wspomnę, bo to taki kraj, że mało kto się tym niestety przejmuje.

    No chyba ze to miał na mysli piotrek.
    Zeby była jasnosc - pytam dla celów rozmowy w ktorej ja bylem po stronie,
    ze nie wolno. :)

    "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest
    miliarderem" - Charlie Chaplin

  • 10. Data: 2008-10-05 13:01:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Alek pisze: