    From: "Maras" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: PROGI ZWALNIAJACE !!!
    Date: Wed, 14 Apr 2004 17:58:53 +0200
    <c58ho0$i9o$1@inews.gazeta.pl> <4...@n...vogel.pl>
    <c5g6uj$plg$1@helios.domdata.com> <c5gd1h$a59$1@opal.futuro.pl>
    <5...@4...com>
    <c5il4l$ml4$1@opal.futuro.pl> <c5isqo$ki2$3@galaxy.uci.agh.edu.pl>
    <c5ivul$lqr$1@opal.futuro.pl> <c5j4hm$c5t$3@galaxy.uci.agh.edu.pl>
    <c5j8d6$sf8$1@opal.futuro.pl> <c5ja3n$jc7$2@galaxy.uci.agh.edu.pl>
    <c5jd2t$ffl$1@opal.futuro.pl>
    <v...@4...com>
    <c5jer6$9iv$1@opal.futuro.pl>

    Użytkownik "szerszen" <w...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:c5jer6$9iv$1@opal.futuro.pl...

    > Uzytkownik "Kasek" <k...@f...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > jak bys przed klatka mial uliczke po ktorej co lepsi miszczowie kierownicy
    > swoimi pierdzielami rozwijaja ich moce to bys zmienil zdanie

    (...)

    > sam sobie przeczysz, ja wlasnie widze jak dzialaja progi na zywo i widze
    > ze pomagaja, a nie szkodza, bo jakos wszyscy okoliczni mieszkancy, a wiec
    > ci ktorzy po nich jezdza najwiecej sa zadowoleni, powolne przejechanie
    > uliczka przed blokiem jest zadnym cierpieniem przy wzroscie bezpieczenstwa
    > jakie nastapilo po zalozeniu garbow, z miejsca praktycznie znikneli
    > kretyni w maluchach i nie tylko, ktorzy deptali tam ile mogli

    Być może koncepcja progów zwalniających przed Twoim czy innym blokiem jest
    słuszna. Może ktoś kiedyś to wykaże. Powinny jednak istnieć, moim zdaniem,
    trasy, po których można się dostać w każde miejsce Twojego osiedla
    natrafiając co najwyżej na 2-3 progi, lub mniej. Inna sprawa to ustawianie
    progów na ulicach, którymi na godzine jedzie ponad 100 samochodów, lub które
    łączą z sobą dzielnice czy osiedla. Na takich ulicach progów nie powinno
    być.

    Osobiście mam taką koncepcją na osiedla: Uważam, że należało by zapożyczyć z
    USA rozwiązanie 'stop all way'. Na każdej dojazdowej do skrzyżowania ulicy
    jest STOP. Reguły są podobne jak na skrzyżowaniu równorzędnym, ale samochody
    zatrzymują się na każdym skrzyżowaniu i ruszają w kolejności dojeżdżania do
    skrzyżowania. W amerykańskich miastach działa to rewelacyjnie.
    http://www.dmv.ca.gov/pubs/hdbk/pgs19thru22.htm#othe
    rvehicles
    --
    Pozdrawiam,