    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: PRAWO POWIETRZA :D
    Date: Wed, 27 Apr 2005 15:50:33 +0200

    Użytkownik "Iza" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:d4o28t$o6h$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Moje pytanie to jak można się za nich zabrac najrosądniej ?? Od czego
    > należałoby zacząć w takim postępowaniu ?? Istnieje coś takiego jak
    URTiP
    > (Urząd Regulacji Telekomunikacji i Poczty) Czy ktoś wie jak działa ten
    urząd
    > ? I jak wygląda jego postępowanie w takich sprawach ??

    Są dwie równoległe drogi. po pierwsze URTiP. Pracownicy przyjadą i na
    podstawie pomiarów ustalą, kto zakłóca Wasz kanał. Pytanie, czy ten
    kanał macie na wyłączność, bo tak do końca się nie orientuję, jak z tym
    jest. Jeśli to Wasz kanał, to tamci nie mają prawa nic nadawać na nim.

    Druga sprawa, to nieuczciwa konkurencja. To co opisałaś moim zdaniem
    wyczerpuje znamiona takowej. Polecam zapoznać się z ustawą o zwalczaniu
    nieuczciwej konkurencji. Ale najpierw należało by poczekać na wyniki
    pracy URTiP, bo tylko oni mogą w sposób urzędowy stwierdzić, jakie są
    źródła zakłóceń.

    Co do samej strony praktycznej, to regionalne siedziby URTiP znajdują
    się w miastach wojewódzkich. Można do nich napisać, ale wydaje mi się,
    ze lepiej by było umówić się telefonicznie na rozmowę i pojechać z
    pismem osobiście. Wielkim ułatwieniem dla nich było by wskazania mniej
    więcej położenia nadajnika zakłócającego pracę.