    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: PORD uwaga na ronda
    Date: Wed, 11 Nov 2009 20:19:25 +0100

    (11.11.2009 20:09), Czapla wrote:
    [...]
    > Teraz, po przeczytaniu tych kilku opinii i kilkunastu wypowiedzi zastanawiam
    > się, kto ma interes w tak niejasnych przepisach. Od dziś będę unikał tych
    > skrzyżowań jak ognia :).

    Myślę że to kwestia obrońców generalnej zasady dobrej na wszystko "z
    prawej ma pierwszeństwo". Zasada jest dobra, prosta, to że jest jedna
    dla wszystkich przypadków na pewno ułatwia jej zapamiętanie :), tyle że
    stosowanie jej do ronda nie uwzględnia drobnego faktu że:

    > a lewa strona jest dużo bardziej widoczna dla kierowcy, więc łatwiej
    > mu będzie uniknąć jakiegoś zdarzenia.

    Swoją drogą, jestem przekonany że przez około rok po zrobieniu prawka
    było odwrotnie (tj. ten na lewym pasie miał pierwszeństwo przed tym na
    prawym), nie mogę znaleźć tego niestety nigdzie w ustawach. Raz że te
    stare na isip są nieprzeszukiwalne (zeskanowany obrazek w pdfie), dwa że
    nawet w nowej ustawie nie ma prawie nic o rondach. Widać była to po
    prostu jakaś utarta interpretacja, która się potem zmieniła, jedna i
    druga bez większego oparcia w zapisach ustawy.

    p. m.