  • Data: 2004-05-21 14:41:56
    Temat: Re: POMOCY!!! PRAWA AUTORSKIE !!!
    Od: Agrida <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik tweety102 napisał:
    > Jest taka sprawa:)
    > Ktos chce ode mnie zakupic prawa autorskie do moich referatow itp. dot. UE,
    > które zgromadzilem przez lata moich studiow. Ten ktos chce je wykorzystac w
    > portalu internetowym i pyta mnie jaka bylaby cena wykupu licencji na zakup
    > praw autorskich, gdyz nie wyklucza iz w przyszlosci moze chciec je
    > odsprzedac wraz ze stronka.
    > Problem w tmy ze ja wogole nie mam pojecia ile to moze byc warte ??
    > Jaka mam cene zaproponowac ???
    > Rozumiem iz powinnismy zawrzec standardowa umowe przeniesienia praw
    > autorskich lub licencyjna ??
> [...]
    Na poczatku proponowałabym poczytać sobie ustawę o prawie autorkim i
    prawach pokrewnych. Tam znajdziesz wszystkie istotne informacje.
    W duzym skrócie: niezależnie czy zdecydujesz się na sprzedaż swoich
    referatów czy na idzielenie licencji umowę zawrzyj na pismie. - przy
    sprzedaży praw umowa taka jest obligatoryjna pod rygorem nieważności.
    Ustawa wymaga, aby w umowie było wyraźnie okreslone tzw. pola
    ekspoatacji utworu (są one wymienione w ustawie). Nie mozesz napisać w
    umowie, że dotyczy ona wszystkich znanych pól ekspoatacji - musisz je
    wynienić pokolei. Jeżeli chcesz oddać utwór nieodpłatnie - to też musi
    być wyraźnie w umowie stwierdzone. Jeżeli nie umówicie sie inaczej
    przysługuje ci odrebnie wynagrodzenie za kozystanie z utworu w kazdym z
    określonych pól ekspoatacji.

    Aga