    From: "M" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: PLAGIAT
    Date: 22 Jan 2005 12:16:15 +0100

    > Sprawdź, czy po pierwsze jej praca nie jest starsza, niż ta książka, bo może
    > jest na odwrót niż myślisz. Po drugie czy czasem przykład ten nie został
    > zamieszczony w innym źródle, a obydwoje go zaczerpnęli. Dopiero wówczas
    > będzie można myśleć konstruktywnie.

    Jej praca na pewno nie jest starsza. Allerhand, z ktorego zerznela, zmarl
    zdaje sie jeszcze przed II wojna swiatowa. Natomiast ksiazka, w ktorej
    umiescil przedmiotowy fragment zostala wydana w 1935 roku. Jest to komentarz
    do Kodeksu handlowego, uchwalonego w 1934 roku, w zwiazku z czym - Allerhand
    tez raczej nie mial z czego zrzynac. Natomiast autorka, ktorej czynie zarzuty,
    wiekowo moglaby byc pewnie co najwyzej prawnuczka Allerhanda. Stad moje
    przekonanie kto z kogo sciagnal :-)

    Na marginesie - Allerhand tez w tym miejscu nie czyni zadnego przypisu czy
    odeslania. Stad podejrzewam ze omawiany fragment jest jego autorstwa i nie
    pochodzi z innego, wspolnego obu autorom zrodla.

    Pozdr