  • Data: 2003-03-07 14:10:06
    Temat: Re: PKP - próba wyłudzenia?
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    07 mar 2003 o 14:15 GMT
    Marq
    > Użytkownik "Czarek Gorzeński" <c...@s...art.pl> napisał w wiadomości
    > Wg kanara do dziekanatu mają odesłać moją legitymacje na pokwitowaniu mam w
    > powodzie zatrzymacia wpisane " Nieprawidłowo wystawiona P........." - tyle
    > ze tego ostatniego wyrazu nie jestem wstanie rozczytac
    > coś ala Prolongete czy coś takiego.

    Prolongata, czyli przedłużenie ważności, czyli właśnie te pieczątki.
    Tyle że z Ustawy niewynika żeby nieprawidłowa prolongata była podstawą
    do zatrzymania dokumentu, bo taką podstawą jest jedynie podejrzenie
    o podrobienie bądź przerobienie legitymacji.

    > Tu jest Art33a, 4c
    > 4. Przewoźnik lub osoba przez niego upoważniona ma prawo:
    > c) w razie uzasadnionego podejrzenia, że dokument przewozu albo dokument
    > uprawniający do przejazdu bezpłatnego lub ulgowego jest podrobiony lub
    > przerobiony - zatrzymać dokument za pokwitowaniem i przesłać go do
    > wystawcy."

    Skąd go masz? Wg moich źródeł brzmi on tak:

    c. w razie uzasadnionego podejrzenia, że dokument przewozu albo dokument
    uprawniający do przejazdu bezpłatnego lub ulgowego jest podrobiony lub
    przerobiony - zatrzymać dokument za pokwitowaniem oraz przesłać go
    prokuratorowi lub Policji, z powiadomieniem wystawcy dokumentu.

    > tyle ze co moge zrobic kanarowi lub pkp jak sie pomylił a wiem że tak jest
    > bo mi ją dziekanat podbijał w niedziele i odbierając ją słyszałem że jest
    > ważna do pażdziernika 2003. Chyba ze mają racje co do tych ciągłości
    > pieczątek ale to już nie mój błąd bo ja jej nie wystawiam.

    Pewnie możesz zarządać zwrotu poniesionych kosztów (w szczególności
    różnic między biletami ulgowymi a normalnymi). Pewnie coś by się znalazło
    w KC, ale tego to już nie wiem i głowy sobie nie dam uciąć.

    Pozdr

    Czarek Gorzeński