  • Data: 2003-03-07 14:26:54
    Temat: Re: PKP - próba wyłudzenia?
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    07 mar 2003 o 14:27 GMT
    Marq
    > Wiesz gdy prosiłem z kierownikiem pociągu to on stwierdził że on tu rządzi i
    > on jest zwierzchnikiem kierownika - wierz mi tu nie polegał problem na moim

    Aha, znaczy dorwał Cię rewizor, nie konduktor?

    > zachowaniu - oni mieli nawet problem z wylegitymowaniem sie po chaj nawet
    > pokazal legitymacje a nie identyfikator. Im chodzilo ewiedentnie

    Masz na to świadków? Art. 33a, 1 i 2. Jeśli tak było jak piszesz, nie miał
    uprawnień do kontrolowania biletów a tym bardziej do zatrzymania Ci
    dokumentu.

    Zaraz, zaraz... jakim pociągiem jechałeś? InterCity tak? Czy rewizor za-
    proponował Ci najpierw wystawienie dopłaty do biletu, na którą się nie
    zgodziłeś? O ile rozumiem, nie. No to jesteś kryty. Potwierdza to też
    adnotacja na wezwaniu do zapłaty, w której jest informacja o nieprawidłowej
    prolongacie dokumentu uprawniającego do ulgi, ale nie ma informacji o
    odmówieniu przez Ciebie dokonania dopłaty na bilet normalny. Przeczytaj
    "Regulamin Przewozu Osób".

    Paragraf 18. Podróżny bez ważnego biletu

    1. Za podróżnego bez ważnego biletu uważa się podróżnego, który:

    1) nie okazał:

    a) biletu na przejazd lub ważnego dokumentu poświadczającego
    uprawnienia do bezpłatnych przejazdów,

    b) ważnego dokumentu poświadczającego uprawnienie do korzystania
    z biletu ulgowego,

    (...)

    2. Postanowienia ust. 1 nie dotyczą podróżnych odbywających przejazd
    pociągiem EC lub IC, którym konduktor wydaje bilet na przejazd (dopłatę
    do biletu normalnego, legalizuje posiadane zlecenie-bilet), dopłatę do
    pociągu EC lub IC oraz pobiera opłatę za wydanie biletu w pociągu, bez
    pobierania opłaty dodatkowej za przejazd bez ważnego biletu.

    W wypadku niezapłacenia należności, wystawia się wezwanie do zapłaty wraz
    z opłatą dodatkową ustaloną na podstawie rozporządzenia MTiGM z dnia
    9.04.99 r.

    Ja bym na Twoim miejsy napisał odwołanie, skargę na pracę rewizora i
    żądanie zwrotu poniesionych przez Ciebie i możliwych do udokumentowania
    kosztów.

    Aha, no i przeczytaj dokładnie Ustawę Prawo Przewozowe, Taryfę osobową i
    bagażową i Regulamin Przewozu Osób. Te ostatnie dwa dokumenty znajdziesz
    http://www.kolejarz.to2.pl/ . No i informuj nas na bierząco o przebiegu
    i finale sprawy. Powodzenia.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński