  • 21. Data: 2004-03-19 11:50:41
    Temat: Re: PKP i "opłata dodatkowa" czyt. mandat
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik castrol <c...@w...chello.pl> napisał:
    > Bzdura, to konduktor ma obowiazek do nas sie pofatygowac a nie my do niego,
    > my mozemy wsiasc do pociagu bez waznego biletu i spokojnie czekac na
    > konduktora, jesli ten sie pojawi to wtedy trzeba mu powiedziec ze
    > chcielibysmy nabyc bilet.

    Jakimi pociągami Ty jeździsz? Jeśli w takiej sytuacji konduktor wyda Ci
    zwykły bilet bez opłaty specjalnej (a tylko z dopłatą za wypisanie
    w pociągu), to jest to tylko jego uprzejmość. Podróżny bez biletu
    ma obowiązek zgłosić się do drużyny konduktorskiej w pierwszym
    wagonie (jednostce) pociągu, i plakietki z taką informacją (wraz
    z podaną podstawą prawną) wywieszone są we większości pociągów.
    O ile pamiętam, to wyjątkiem są jedynie pociągi EC i IC, w których
    rzeczywiście można zająć miejsce i oczekiwać na przyjście konduktora
    lub osoby posiadającej miejscówkę na zajmowane przez nas miejsce
    (wtedy trzeba się przesiąść).

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 22. Data: 2004-03-19 11:58:14
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "castrol" <c...@w...chello.pl> napisał w wiadomości

    > jesli ten sie pojawi to wtedy trzeba mu powiedziec ze
    > chcielibysmy nabyc bilet.

    Że zgadnę - w autobusie kupujesz bilet u "kanara" czy czekasz aż kierowca
    pofatyguje się do Ciebie z pytaniem czy życzysz sobie bilet?:-) Jak już Ci
    napisał Piotr to tylko uprzejmość i dobra wola konduktora jeśli wypisze Ci
    bilet w normalnej cenie + o ile pamiętam 2.80za wypisanie w sytuacji gdy
    próbujesz przejechać na gapę. Nawet jak byłam w zaawansowanej ciązy
    fundowałam sobie przechadzki po pociągu w poszukiwaniu konduktora, chyba że
    pociąg był zapchany na maxa i przeciśnięcie się nawet w wersji
    nie-CiĄżArOoFkA graniczyłoby z cudem:-)

    HaNkA

  • 23. Data: 2004-03-19 12:21:19
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Piotr 'Gerard' Machej" <g...@a...eu.org> napisał w
    wiadomości news:c3emqh$t3k$1@inews.gazeta.pl...

    > O ile pamiętam, to wyjątkiem są jedynie pociągi EC i IC, w których
    > rzeczywiście można zająć miejsce i oczekiwać na przyjście konduktora

    o ile mnie pamiec nie myli pospieszne sa obslugiwane wlasnie przez IC :), w
    kazdym razie napewno nie przez regionalne gdzie to nalezy poszukiwac
    konduktora

  • 24. Data: 2004-03-19 12:23:56
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl> napisał
    w wiadomości news:c3elsp$45l$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Pod warunkiem, że Ty się pofatygujesz do konduktora i go o tym
    poinformujesz
    > a nie będziesz liczył, że się Ci upiecze bo może konduktor nie
    nadejdzie:-)

    mowisz o podmiejskich obslugiwanych przez przewozy regionalne, a tu mowa o
    pospiechu, czyli jakby juz inny pociag, tam mozesz czekac na kanara, sam
    niejednokrotnie widzialem ludzi oczekujacych w jednym miejscu i kanar
    wystawial bilet bez zadnego gadania

  • 25. Data: 2004-03-19 13:03:57
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik szerszen <w...@s...pl> napisał:
    > o ile mnie pamiec nie myli pospieszne sa obslugiwane wlasnie przez IC :), w
    > kazdym razie napewno nie przez regionalne gdzie to nalezy poszukiwac
    > konduktora

    Nie chodzi o to, przez kogo są obsługiwane, tylko o rodzaj samego pociągu :)
    O ile dobrze pamiętam (a chyba nic się nie zmieniło w ostatnim czasie),
    to w osobowych, pospiesznych i ekspresowych należy się zgłaszać,
    a w EuroCity i InterCity nie trzeba. Ale zawsze można sprawdzić w przepisach :)

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 26. Data: 2004-03-19 13:34:33
    Od: "ania" <a...@p...onet.pl>

    > Żenujące jest, że ktoś jechał na gapę. Tu się zgodzę. Nie wiem natomiast
    > czemu służą Twoje osobiste wycieczki pod adresem Ola? To że jest "kanarem"
    > czyni go chyba dość kompetentną osobą do wypowiadania się w tego typu wątku.
    > A że nie radzi kolesiowi jak się wymigać od odpowiedzialności? A dlaczego
    > miałby pomagać złodziejowi? To tak jabyś od policjanta wymagał aby tłumaczył
    > jak uniknąć zapłacenia mandatu. Dura lex sed lex...

    bzdura. nikt nie mowi, ze ma pomagac gapowiczom ale on opowiada brednie.
    klamie, najzwyczajniej wprowadza ludzi w blad piszac nieprawde.
    zachowuje sie irracjonalnie. czego on sie spodziewa? ze ktos, kto jezdzi
    na gape teraz pilnie pojdzie i zaplaci kare? nie. ktos taki bedzie
    chcial sie wymigac. i ten kanar olo nie musi mu pomagac ale niech nie robi
    z siebie posmiewiska piszac takie bzdury, ze z pkp sie nie wygra i ze
    kara jest nieunikniona itd...

    za duzo ludzi zajmuje sie tutaj umoralnianiem zamiast udzielaniem odpowiedzi.
    jesli sie komus nie chce pomoc to nie trzeba. nikt nikogo sila i pod karabinem
    tu nie trzyma.

    jazda bez biletu pkp wcale nie jest zlodziejstwem ani kradzieza. dlaczego?
    dlatego, ze zlodziejska pkp dostaje dotacje panstwowe i zastrzyki finansowe,
    ktore ida z moich podatkow a kolejarze jezdza pociagami za darmo. niby
    z jakiej paki oni moga bez biletu legalnie a ja albo ten gapowicz nie?
    to pkp moze mnie okradac ale ja juz pkp nie, tak? skoro obowiazuja bzdurne
    i glupie zasady to w pkp to mozna tak samo je traktowac.

    to ze ten kanar jest kanarem wcale nie czyni go osoba kompetentna lecz osoba,
    ktora na sprawe patrzy emocjonalnie i jeszcze bardziej subiektywnie niz
    inni bo on, jak sam powiedzial, odczuwa przyjemnosc w lapaniu ludzi bez
    biletu. skoro tak to nigdy nie powie jak jest na prawde, ale jak on by chcial
    aby bylo.

  • 27. Data: 2004-03-19 13:42:19
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    Użytkownik "ania" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > z jakiej paki oni moga bez biletu legalnie a ja albo ten gapowicz nie?

    teraz to ty bredzisz, kolejaze nie jezdza za darmo, placa roczne skladki za
    legitymacje kolejowa ktora upowaznia ich do duzych znizek, ale za kazdym
    razem musza kupic bilet, miesieczny lub jednorazowy

  • 28. Data: 2004-03-19 13:50:28
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "szerszen" <w...@s...pl> napisał w wiadomości

    > niejednokrotnie widzialem ludzi oczekujacych w jednym miejscu i kanar
    > wystawial bilet bez zadnego gadania

    Mówię o osobówkach i pośpiechach. Innymi się nie woże:-)

    Mówiąc "kanar" masz na myśli konduktora? Faktycznie może on- ale nie musi-
    wystawic bilet a nie karę za jeżdzenie bez biletu ale sprawa ma sie zupełnie
    inaczej jeśli trafisz na kontrolę zewnętrzną - oni biletów nie wystawiaja -
    żadają okazania jakiegoś poswiadczenia dokonania opłaty za przejazd

    HaNkA

  • 29. Data: 2004-03-19 13:51:01
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl> napisał
    w wiadomości news:c3etpp$9o1$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Mówię o osobówkach i pośpiechach. Innymi się nie woże:-)

    mowie o pospiechach

  • 30. Data: 2004-03-19 13:57:27
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "ania" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    >ze ktos, kto jezdzi
    > na gape teraz pilnie pojdzie i zaplaci kare?

    Tego by wymagała jeśli już nie uczciwość [znasz takie słowo?] to zwykła
    przyzwoitość. trzeba umieć ponosić konsekwencje swoich czynów.
    nie. ktos taki bedzie

    >ale niech nie robi
    > z siebie posmiewiska

    Rozumiem, że rezerwujesz to dla siebie?

    > piszac takie bzdury, ze z pkp sie nie wygra i ze
    > kara jest nieunikniona itd...

    Kara powinna być nieunikniona. Jeśłi PKP sie nie upomni o swoje to po roku
    się przedawnia. I tyle.

    > jazda bez biletu pkp wcale nie jest zlodziejstwem ani kradzieza. dlaczego?
    > dlatego, ze zlodziejska pkp dostaje dotacje panstwowe i zastrzyki
    finansowe,
    > ktore ida z moich podatkow

    Z moich też. Ale ja, rozumiem że w przeciwienstwie do Ciebie, wykupuję
    bilet. Rolnictwo też jest dotowane. Kradniesz bułki w sklepie żeby wyrównać
    niesprawiedliwości społeczne?

    > to pkp moze mnie okradac ale ja juz pkp nie, tak?

    ROTFL.

    >jak sam powiedzial, odczuwa przyjemnosc w lapaniu ludzi bez
    > biletu.

    I bardzo dobrze, że tak jest. Tobie Twoja praca nie przynosi satysfakcji?

    > skoro tak to nigdy nie powie jak jest na prawde, ale jak on by chcial
    > aby bylo.

    A w którym miejscu Olo powiedział nieprawdę? Jeśli PKP upomni sie o swoje to
    możliwe, że sprawa potoczy sie wg scenariusza Ola. Ja ze swej strony
    dodałam, że zgodnie z prawem przewozowym takie roszczenia przedawniają sie
    po roku.

    HaNkA