    From: Arek <a...@e...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.polityka
    Subject: Re: PISuar proponuje: konfiskata majatkow
    Date: Tue, 03 Jan 2006 20:13:45 +0100

    Użytkownik neelix napisał:
    > Problem w tym, że to państwo zaglądało nie tym, którym powinni.

    I zawsze tak jest gdy Państwo uważa, że obywatele są jego własnością,
    a także, że to co oni posiadają jest własnością Państwa.

    > Nie zapominaj, że przez 45 lat żyliśmy w komunie. Wtedy wszyscy jechali na

    To było 17 lat temu a i tak byli tacy co stali ponad poziomem -
    badylarze, rzemieślnicy, rolnicy, wolne zawody itp.
    A gigantycznego majątku można się dorobić nawet w ciągu paru miesięcy
    jak się trafi w temat.

    > Po 89r majątek narodowy rozpłynął się w mgnieniu oka, a pojawili się bogacze.

    Jaki majątek? W 89r. byliśmy totalnym bankrutem.

    > Wolne społeczeństwo chce wiedzieć skąd w krótkim czasie "dorobili się " takich
    > majątków skoro normalnie proces bogacenia się trwa latami, a nawet
    > pokoleniami.

    Nieprawda. Wolne społeczeństwo nie zagląda sąsiadowi w gacie a już tym
    bardziej na stan konta.

    > A mnie porażają ci, którzy nakradli i mając kasę kontrolują wszystko. Na
    > dodatek jeszcze opierają się kontroli. W państwie prawa uczciwy śpi
    > spokojnie. Pyszczy tylko złodziej i przekrętas.

    Nie, pyszczy każdy kto widzi, że państwo znowu próbuje być totalitarne.

    > Bez przesady. 90-95% to biedota, która żyje z dnia na dzień.

    No , ale to z tej biedoty ktoś się nagle dorabia, więc czemu nie
    wprowadzić obroży? Przecież jest to dziś technicznie w pełni
    realizowalne. :)

    [..]
    > Niestety masa kasy jest na zagranicznych kontach.

    A to Ci odkrycie! I to w krajach stosujących - buacha cha cha cha,
    umieram ze śmiechu jak słyszę ten zwrot uwaga: - SZKODLIWĄ KONKURENCJĘ
    podatkową.

    Ale widzisz - mogłyby by być w kraju i pracować na naszą rzecz, gdyby
    nie tacy co uważają, że nienaruszalność prywatnej własności to jakieś
    fanaberie.

    pozdrawiam
    Arek

    --