    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: (PILNE) rozwiązanie umowy ze szkołą..
    Date: Sun, 18 Sep 2005 16:32:29 +0200

    Użytkownik "Katrinos" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:dgjett$ni6$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > "Szkoła dokona zwrotu wpłat poniesionych na rzecz Szkoły w przypadku
    nie
    > utworzenia grupy
    > z powodu niskiej jej liczebności (poniżej 20 osób)."
    >
    > stan faktyczny grupy 14 osób, więc grupa nie powinna być utworzona
    wobec
    > tego co zawarli w umowie, prawda ?

    To klauzula dla szkoły. Mogą, ale nie muszą.

    > jeśli mogę prosić, która klauzula jest niedozwolona ?

    Ta o konieczności wpłaty całej kwoty. Należy im się tylko to, co
    stracili. Choć w wypadku szkoły, to w sumie na jedno wychodzi.

    > i czy jest jakiś przepis na to ? muszę mieć podstawy
    > i czy wobec tego szkoła może coś stosować niedozwolonego ?

    Podejdź do powiatowego rzecznika konsumenta. Podstawy są na ich
    stronach, ale i tak to najszybsza droga dochodzenia racji w tym
    wypadku.

    > moje rozwiązania:
    > 1. polubownie:
    > mogę porozmawiać z dyrektorką szkoły o anulowaniu umowy,
    > spróbować przekonać żeby nie płacić tej kasy z tej niedozwolonej
    klauzuli
    > i zapomnieć o sprawie

    Najlepiej by było. Ale czy pójdą na to?

    > 2. polubownie:
    > mogę porozmawiać z dyrektorką szkoły o anulowaniu umowy
    > i że zapłacę, ale w zamian, żeby zaproponowała mi jakiś kurs w tej
    cenie

    Też dobre rozwiązanie.

    > 3. i na ostro:
    > od razu przejść do tego, że nie zapłacę nic, bo szkoła jest nic nie
    warta
    > i mam ich w poważaniu...

    To najgorsze wyjście. poczytaj archiwum, a dowiesz się, co się stanie.
    Generalnie wcześniej czy później będziesz musiała to zapłacić z
    odsetkami.