    From: Dredd<...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: PILNE PYTANIE
    Date: Fri, 17 Sep 2004 21:26:13 +0000 (UTC)
    Sender: u...@p...info

    > teraz chciałbym zacząć nauke w studium
    > policealnym.Niestety kiedy byłem w takowym powiedziano mi że ich
    dokument
    > wysyłany do WKU, może mnie nie dotyczyć bo skończyłem 23 lata.

    Wygląda na to że jest to prawda.

    [ustawa o powszechnym obowiązku obrony RP]:
    "Art. 39. 1. Odroczenia zasadniczej służby wojskowej udziela się
    poborowemu na jego wniosek ze względu na:
    1) wybór na posła - na czas pełnienia mandatu,
    2) kandydowanie do Sejmu - na czas trwania kampanii wyborczej,
    3) konieczność sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem
    rodziny wspólnie z nim zamieszkałym, który nie ukończył szesnastego
    roku życia lub został uznany za całkowicie niezdolnego do pracy i do
    samodzielnej egzystencji albo który ukończył siedemdziesiąty piąty
    rok życia, jeżeli nie ma innego pełnoletniego członka rodziny
    bliższego lub równego stopniem pokrewieństwa obowiązanego do
    sprawowania tej opieki, albo ze względu na obowiązek sprawowania
    opieki wynikającej z prawomocnego orzeczenia sądu - na czas
    sprawowania tej opieki, z zastrzeżeniem ust. 4,
    4) pobieranie nauki w szkole wyższej, jeżeli jest on studentem - na
    czas pobierania tej nauki, nie dłużej jednak niż do końca roku
    szkolnego w tym roku kalendarzowym, w którym poborowy kończy
    dwudziesty siódmy rok życia,
    5) pobieranie nauki w zakładach kształcenia nauczycieli - na czas
    pobierania tej nauki, nie dłużej jednak niż do końca roku szkolnego w
    tym roku kalendarzowym, w którym poborowy kończy dwudziesty
    siódmy rok życia,
    6) pobieranie nauki w szkole ponadgimnazjalnej, a do dnia 31
    sierpnia 2008 r. także w szkole ponadpodstawowej - na czas
    pobierania tej nauki, nie dłużej jednak niż do końca roku szkolnego w
    tym roku kalendarzowym, w którym poborowy k o ń c z y d w u d z i
    e s t y d r u g i r o k ż y c i a.(...)"

    -> http://usenet.pomocprawna.info