  • 1. Data: 2002-02-27 08:03:46
    Temat: PESEL w umowie/zamowieniu
    Od: "Xman" <k...@a...pl>

    Witam,

    Czy firma prywatna (podłączająca telefony, Internet) ma prawo rzadac numeru
    PESEL w momencie skladania zamowienia, ew. w momencie podpisywania umowy?

    Pozdrawiam,

    K.

  • 2. Data: 2002-02-27 10:52:53
    Temat: Re: PESEL w umowie/zamowieniu
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Xman" napisał w wiadomości:
> [...]
    numeru
    > PESEL w momencie skladania zamowienia, ew. w momencie podpisywania umowy?

    A jakie to prawo może zabraniać identyfikacji osoby na podstawie numeru
    PESEL? Najpierw odpowiedz sobie na pytanie co to jest numer PESEL, bo coś mi
    się wydaje że za dużo się naczytałeś wywodów na temat ochrony danych
    osobowych.

    Serwiz

  • 3. Data: 2002-02-27 11:07:05
    Od: "Xman" <k...@a...pl>

    nie wiem, dlatego sie pytam. Wydaje mi sie, ze sam nr dowodu powinien
    wystarczyc.

  • 4. Data: 2002-02-27 11:33:11
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Xman" napisał w wiadomości:
    > nie wiem, dlatego sie pytam. Wydaje mi sie, ze sam nr dowodu powinien
    > wystarczyc.

    Nie wystarczy bo możesz zawsze dowód zmienić i tym samym numer dowodu a
    numeru PESEL nie da się zmienić stąd coraz częściej korzysta się z numeru
    PESEL. Podobnie jest z numerem NIP ktory jest przypisany
    obywatelowi/płatnikowi podatku "na stałe".

    Serwiz

  • 5. Data: 2002-02-27 14:47:12
    Od: "Marcus" <m...@i...pl>

    > Nie wystarczy bo możesz zawsze dowód zmienić i tym samym numer dowodu a
    > numeru PESEL nie da się zmienić stąd coraz częściej korzysta się z numeru
    > PESEL.

    A czy ktoś wie gdzie znajdę ustawę która wprowadza obowiązek
    posiadania/posługiwania się nr-em PESEL?

    Marcus

  • 6. Data: 2002-02-27 15:16:13
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Wed, 27 Feb 2002, Marcus wrote:

    > A czy ktoś wie gdzie znajdę ustawę która wprowadza obowiązek
    > posiadania/posługiwania się nr-em PESEL?

    art. 31a ustawy o dowodach i ewidencji ludności. Używanie go przy
    weryfikacji osobistej ma pewnie tę zaletę że jest pewniejszy od nr dowodu
    i nie zmienia się w ciągu całego życia.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 7. Data: 2002-02-27 16:57:37
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    "Gwidon S. Naskrent" wrote:

    > art. 31a ustawy o dowodach i ewidencji ludności. Używanie go przy
    > weryfikacji osobistej ma pewnie tę zaletę że jest pewniejszy od nr dowodu
    > i nie zmienia się w ciągu całego życia.

    Ale podstawowe pytanie dotyczyło innego aspektu zagadnienia. Jaki podmiot ma
    prawo żądać udostępnienia numeru PESEL? Ze swojej strony zapytam, czy dane
    PESEL (będące w banku danych prywatnej firmy) są chronione; czy i komu mogą
    być udostępniane?
    Piotr

  • 8. Data: 2002-02-28 07:51:23
    Od: "Miroo \(usun USUNTO z adresu!\)" <U...@p...fm>

    Użytkownik "Piotr Fonon" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > prawo żądać udostępnienia numeru PESEL? Ze swojej strony zapytam, czy dane
    > PESEL (będące w banku danych prywatnej firmy) są chronione; czy i komu

    Przecież oni nie żądają! To jest dobrowolne.
    Nie musisz podpisywać z nimi umowy,
    nie musisz nic u nich zamawiać!

    To tak jak w konkursach/promocjach, w których
    jeśli chcesz wziąć udział musisz zgodzić się na
    wykorzystanie swoich danych w celach promocyjnych.

    Pozdrawiam .. Miroo

  • 9. Data: 2002-02-28 09:10:19
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

> [...]

    > prawo żądać udostępnienia numeru PESEL? Ze swojej strony zapytam, czy dane
    > PESEL (będące w banku danych prywatnej firmy) są chronione; czy i komu

    W tym konkretnym przypadku klania sie Prawo telekomunikacyjne Art. 69.

    2. Przetwarzanie danych osobowych użytkowników, będących osobami fizycznymi,

    może dotyczyć:

    1) nazwisk i imion użytkownika,

    2) imion rodziców użytkownika,

    3) miejsca i daty urodzenia użytkownika,

    4) miejsca stałego pobytu użytkownika,

    5) numeru ewidencyjnego PESEL użytkownika,

    6) nazwy i numeru dokumentów potwierdzających tożsamość użytkownika,

    7) numeru ewidencji podatkowej NIP użytkownika, na jego wniosek,

    8) numeru konta bankowego lub karty płatniczej użytkownika, na jego
    wniosek.

    Pzdr,

    Maciej