  • 1. Data: 2007-12-27 19:26:32
    Temat: Oznaczenie organu administracji publicznej
    Od: AmtoPm <a...@g...com>

    art. 107 KPA mówi o składnikach jakie powinna zawierać decyzja
    administacyjna, w tym wymienia "oznaczenie organu administracji
    publicznej".

    mam pytanie co oznacza słowo "oznaczenie"? Czy wystarczy podać, że
    decyzję wydaje np. Starosta Miasta X , czy konieczne jest wskazanie
    siediby adresu tego organu?

    Spotkałem się z decyzją która zawiera wyłącznie nazwę organu czyli
    Starosta Miasta X - moim zdaniem to jednak nie jest wystarczające
    oznaczenie organu administracji państwowej gdyby ustawodawca miał na
    myśli wyłacznie nazwę to podałby w treści artykułu zamiast słowa
    "oznaczenie" słowo "nazwę". Uprzejma prośba o informację.

    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2007-12-27 20:05:23
    Temat: Re: Oznaczenie organu administracji publicznej
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    AmtoPm pisze:
    > mam pytanie co oznacza słowo "oznaczenie"? Czy wystarczy podać, że
    > decyzję wydaje np. Starosta Miasta X , czy konieczne jest wskazanie
    > siediby adresu tego organu?

    Wystarczy. Adres ma to do siebie ze jest zmienny.

    Wystarczy.

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2007-12-27 22:04:27
    Od: AmtoPm <a...@g...com>

    On 27 Gru, 22:05, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > Wystarczy. Adres ma to do siebie ze jest zmienny.

    > Wystarczy.
    >
    > --
    > Mithos

    tylko dlaczego ustawodawca napisał oznaczenie a nie nazwa organu?

    adres jest zmienny jednak w danym momencie jest ustalony, podobnie jak
    nr konta bankowego które jednak firmy podaja na papierze firmowym.

    organ adm publicznej bez adresu to jednak byt zawieszony w próżni, jak
    tu obywatel ma się chociażby zapytać o funkcjonowanie urzędu w danej
    sprawie.

    ciekawy jestem orzecznictwa w sprawie oznaczenia organu administarcji
    publicznej

  • 4. Data: 2007-12-27 22:55:57
    Od: Qbek <q...@w...pl>

    On 27 Gru, 20:26, AmtoPm <a...@g...com> wrote:
> [...]
    > myśli wyłacznie nazwę to podałby w treści artykułu zamiast słowa
    > "oznaczenie" słowo "nazwę". Uprzejma prośba o informację.

    Żeby było śmieszniej dla ważności decyzji zgodnie z orzecznictwem
    wystarczy, ze decyzja zawiera;

    oznaczenie organu administracji publicznej, oznaczenie strony lub
    stron, rozstrzygnięcie, podpis.

  • 5. Data: 2007-12-27 23:04:04
    Od: Qbek <q...@w...pl>

    Oznaczenie organu np. Starosta Powiatu x
    a nazwa Starosta x, Starosta Powiatu x, Przewodniczący Zarządu Powiatu
    x.

    Ps. Nie ma starosty miasta x

  • 6. Data: 2007-12-28 06:57:39
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 27 Dec 2007 11:26:32 -0800 (PST), AmtoPm napisał(a):

> [...]
    >
    > mam pytanie co oznacza słowo "oznaczenie"? Czy wystarczy podać, że
    > decyzję wydaje np. Starosta Miasta X , czy konieczne jest wskazanie
    MZ "oznaczenie" znaczy tyle, że ma być podane określenie jednoznacznie
    wskazujące na organ - niekoniecznie tożsame z nazwą tego organu.

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 7. Data: 2007-12-31 09:48:49
    Od: AmtoPm <a...@g...com>

    On 28 Gru, 01:04, Qbek <q...@w...pl> wrote:
    > Oznaczenie organu np. Starosta Powiatu x
    > a nazwa Starosta x, Starosta Powiatu x, Przewodniczący Zarządu Powiatu
    > x.
    >
    > Ps. Nie ma starosty miasta x

    w takim razie czy podanie w nagłówku "Starosta Wrocławski" to będzie w
    porządku (bo tak jest w tym przypadku), czy powinno być Starosta
    Powiatu Wrocławskiego?

    Pzdr,