    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 22 Jan 2013 15:30:09 -0800 (PST)
    Subject: Re: Oszustwo przy sprzedaży towarów nielegalnych
    From: f...@g...com

    W dniu wtorek, 22 stycznia 2013 23:41:37 UTC+1 użytkownik Yakhub napisał:
    > IMHO - nie. W końcu niczym nie handlował, do żadnej transakcji nigdy
    > nie doszło... Ale wolałbym tego nie testować na sobie.

    Ja też nie zamierzam, gwoli ścisłości :-)

    > A tutaj jak najbardziej. W końcu obiecywał heroinę, a wysłał proszek do prania.

    I tutaj chyba najciekawsza część - czy Sąd podejmie się rozwiązania tego typu sprawy,
    gdyby takie zgłoszenie wpłynęło? Czy obie strony zostałyby pociągnięte do
    odpowiedzialności, czy może tylko jedna z nich?

    I tutaj znowu paradoks prawny (według mnie). Sprzedający oferował heroinę a sprzedał
    proszek do pieczenia, zatem oferował towar nielegalny ale koniec końców nie popełnił
    przestępstwa i oszukał potencjalnego kupującego - więc, popełnił przestępstwo poprzez
    nie popełnianie kolejnego(innego)... :)

    I znowu: kupujący czuje się oszukany, bo zamiast 10 gram heroiny dostał 10 gram
    proszku do pieczenia, zgłasza sprawę do sądu. Gdyby dostał heorinę to popełnił by
    przestępstwo (posiadanie na pewno), chciał nabyć heroinę więc to jest chyba
    zamierzenie popełnienia przestępstwa (w przeciwienstwie do sprzedającego, który z
    góry zakladał sprzedaż wspomnianego proszku)... no i teraz, czy kupujący może się
    bronić jako ofiara oszukana podczas nielegalnej transakcji?