    From: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oszustwo i zwrot osiagnietych korzysci
    Date: Wed, 15 Aug 2012 13:37:07 +0200

    news:k0e1bc$f0$1@inews.gazeta.pl...

    > Co więcej pomimo tego, że media piszą o oszustwie, to bez znajomości
    > materiałów nie szarżowałbym jeszcze z tym określeniem. Nie wiem na ile z
    > założenia to przedsięwzięcie nie miało szans powodzenia, a na ile
    > przyczyniły się do tego pewne ruchy innych osób. Żaden bank ani instytucja
    > parabankowa nie jest w stanie wytrzymać nagłego wycofania wkładów przez
    > znaczącą ilość depozytariuszy. Cały obrót jest obliczany na podstawie
    > pewnego rachunku prawdopodobieństwa. Jeśli gdzieś się posypały te
    > oszacowania, no to katastrofa była tylko kwestią czasu.

    Robercie, ja piszac o oszustwie mialem na mysli fakt ze szef Ambera zostal
    wczesniej skazany za oszustwa wlasnie (Multikasa chyba...)

    Witku, czy jesli sad tego nie orzeknie w sprawie karnej tzn ze oszukani
    musza na drodze cywilnej dochodzic zwrotu utraconego majatku w wyniku
    oszustwa?(mnie jako laikowi prawnemu wydaje sie ze powinno sie z automatu
    orzekac zwrot korzysci do poszkodowanych w wyniku przestepstwa np oszustwa)

    Jesli tak by bylo tzn ze chyba przestepcy maja pokazany kierunek, zeby tak
    oszukiwac aby ludzi splukac do zera zeby ich nie bylo stac na adwokata albo
    oszukiwac na tyle biednych ktorych nie stac na adwokata. I w taki sposob
    "dorabiac" sie majatku.

    Przemek