    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oszukani przez notariusza
    Date: Fri, 11 Aug 2006 21:01:12 +0200

    Użytkownik "KrzysiekPP" <jimi@_FALSE_.ceti.pl> napisał w wiadomości
    news:MPG.1f46e5bb4335feed98ac60@news.tpi.pl...

    > Zajrzyj do ksiegi wieczystej. Urzad gminy ma swoja wlasna ewidencje i
    > niekoniecznie musi byc aktualna :)

    Co więcej, to nie wiem, czy ewidencja gruntów w urzędzie gminy ma powiązanie z
    księgami wieczystymi w ogóle. Nie chce mi się szukać po przepisach, ale coś mi
    się zdaje, że właściciel musi sam powiadomić Urząd Gminy, że jest właścicielem.
    Jeśli się nic nie zmieniło, to na pewno tak jest. Ja, jak upoiłem nieruchomość
    to musiałem złożyć specjalne oświadczenie. podobnie było po odbiorze domu. Dokąd
    tego się nie zrobi, to figuruje poprzedni właściciel.

    Gdyby było bezpośrednie przełożenie pomiędzy ewidencją a księgami, to w zasadzie
    nie było by możliwości zasiedzenia. Przecież jednym z dowodów na zasiedzenie z
    reguły jest regulowanie zobowiązań podatkowych.