eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOsoby zajmujące lokal bez tytułu prawnego są obowiązane ... uiszczać odszkodowanie? › Re: Osoby zajmujące lokal bez tytułu prawnego są obowiązane ... uiszczać odszkodowanie?
    From: "MAX" <max_kr(no-spam)@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Osoby zajmujące lokal bez tytułu prawnego są obowiązane ...
    uiszczać odszkodowanie?
    Date: Sat, 2 Mar 2002 19:17:00 +0100
    Sender: m...@p...onet.pl@as.zetosa.com.pl

    "Jacek" <g...@p...onet.pl> wrote in message
    news:10869-1015090594@pd57.katowice.sdi.tpnet.pl...

    > Nie moge nie miec racji gdy jedynie opisuje za autorem konkretna
    > sytuacje.

    > W omawianym przypadku dotyczy
    > cytat
    > "
    > 1. Osoby zajmujące lokal bez tytułu prawnego są obowiązane do dnia
    > opróżnienia lokalu w miesiąc uiszczać odszkodowanie.

    > Niekoniecznie.
    > Art. 18 dotyczy zajmowania lokalu bez tytulu prawnego, czyli kazdego
    > zajmowania bez tytulu prawnego,
    > tak po wypowiedzeniu albo bez wypowiedzenia.

    Art. 1: Ustawa reguluje zasady i formy ochrony praw *lokatorów* (...)

    Art 2. ust. 1. pkt. 1: lokatorze - należy przez to rozumieć najemcę lokalu
    lub osobę używającą lokal na podstawie innego tytułu prawnego niż prawo
    własności.

    Czyli chcesz powiedzieć, że ustawa wykracza poza swój zakres przedmiotowy?

    Może źle zrozumiałem, ale czy wg Ciebie osoba (np. bezdomny), która obejmnie
    w posiadanie pusty lokal objęta jest hipotezą art. 18?

    > Dokladnie.
    > Dlatego wlasciciel mogl wymowic umowe matce, a gdy nie wymowil to ojciec
    > dziecka jest uprawniony
    > do uzyskania tytulu prawnego w wyniku zameldowania.

    > Nie przesadzajmy.
    > Wymowienie jest pojeciem znanym z ustawodawstwa.
    > A nawet z orzecznictwa.

    Taaak.... Zapomniałeś tylko dodać, że w przypadku ustawodawstwa posługiwano
    się nim w latach dwudziestych i trzydziestych ubiegłego stulecia (wyjątek
    to konwencja z Mali z 61 roku)
    Wtedy też pisano "spólnik" a nie jak obecnie "wspólnik"

    A co do orzecznictwa - to dotyczyło ono prawa pracy, tylko że nie odnosi się
    do obecnego KP, gdyż ten używa "wypowiedzenia".

    > Raz jeszcze zapreczysz, mam podac cytaty, czy sam sobie znajdziesz ?

    Czekam aż coś podasz....

    > Zapewne chodzi Ci o
    > Nie.
    > Chodzilo mi dokladnie o wymowienie.

    ;-)))))))))))))))))))))

    > Ale wyraznie oswiadczyl ze tak nie godzil sie na zameldowanie, jak nie
    > dokonal wymowienia (jak chcesz to i wypowiedzenia).
    > Ale wymowienie ma szerszy zakres, gdy obejmuje rowniez czynnosci
    > nieformalne, polegajace na ustnym poinformowaniu najemcy o zamiarze
    > wypowiedzenia umowy najmy, w przypadku sytuacji jak opisanej.

    Ustne poinformowanie najemcy o zamiarze wypowiedzenia jest bezskuteczne gdyż
    ustawa wymaga formy pisemnej.

    A to, na co się powołujesz, to jest to oświadczenie wiedzy a nie woli!

    > Ojciec nie musi uzyskac stalego zameldowania, ale roczne, czasowe.

    Widzę, że nie wiesz jaka jest różnica pomiędzy tytułem prawnym do lokalu a
    zameldowaniem. To jest dla mnie dostateczny dowód, że nie skończyłeś prawa
    albo wyjątkowo słabo się przykładałeś.
    I chyba używasz pojęcia "wymówienie"...

    A to co poniżej napisałeś nie znajduje żadnego oparcia w obowiązującym
    prawie.

    Pozdro
    MAX