    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oskarżenie prywatne - dane osobowe
    Date: Thu, 3 Jun 2004 19:40:16 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@pc190.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości
    news:urltb0l5gladkph71n4a3s4q48k6jifsgc@4ax.com...

    > Czyli pouczenie (policjanta) jest bezsensowne, a inaczej mówiąc NIE
    > jest to pouczenie, bo to dotyczy naszych praw, które posiadamy na
    > pewno. Jest to zwykła plotka, niewidza, dyletanctwo policjanta...

    Nie masz racji. Różne wydziały komunikacji różnie interpretują przepisy.
    Są takie, gdzie na odpowiednio umotywowany i opłacony wniosek o udzielenie
    danych otrzymasz odpowiedź, ale i takie, które odmówią podpierając się
    ochroną danych osobowych. Tego, jak do sprawy podejdzie akurat ten
    konkretny przewidzieć się z góry nie da. A cały problem wynika z tego, że
    nie ma jakiegoś jednolitego unormowania tej kwestii.

    Tak, czy inaczej Policji udostępniono wgląd w te dane w celu wykonywania
    czynności służbowych, a nie po to, by udostępniała je dalej.

    > Czyli pokrzywdzony ws z oskarżenia prywatnego niczego nie ustala,
    > zgłasza fakt na policję, ta ustala właściwego sprawcę i policja, a nie
    > pokrzywdzony kieruje wniosek o ukaranie do sądu. To miałeś na myśli ?

    Tak powinno być. Przynajmniej ja tak bym uczynił i przed przesłaniem
    zawiadomienia do sądu, jeśli z zawiadomienia wynika, że właściciel
    samochodu może być świadkiem w sprawie, to bym jego dane ustalił i
    sporządził notatkę dołączoną do akt sprawy. Co z tym zrobi sąd, to już
    jego sprawa. Może gościa wezwać na świadka albo od razu go potraktować
    jako podejrzanego.