  • 1. Data: 2006-08-20 00:16:55
    Temat: Oskarzenie prywatne
    Od: "Art" <w...@o...pl>

    Witam

    Zostalo popelnione przestepstwo znieslawienia tj. art 212 KK scigane z
    oskarzenia prywatnego. Gdzie nalezy wyslac zawiadomienie o popelnieniu
    przestepstwa ? do prokuratury ? co znaczy z oskarzenia prywatnego ? Czy na ew.
    rozprawie przed sadem zamiast prokuratura musi byc oskarzyciel?

  • 2. Data: 2006-08-20 06:10:34
    Temat: Re: Oskarzenie prywatne
    Od: "Marcin Krzemiński" <r...@B...krakow.pl>

> [...]
    > ew.
    > rozprawie przed sadem zamiast prokuratura musi byc oskarzyciel?

    Oskarżenie prywatne, to oskarżenie prywatne, prokurator tutaj (zazwyczaj)
    palcem nie kiwnie. Akt oskarżenia trzeba napisać samemu albo zlecić
    adwokatowi. Trzeba też wnieść opłatę 300 zł.
    Często kończy się też oskarżeniem wzajemnym, a w razie przegranej - opłatą
    240 zł. Do tego sądy bardzo nie lubią "prywatek", więc pomyśl, czy warto.

    Marcin.

  • 3. Data: 2006-08-20 10:07:24
    Od: "ART" <w...@o...pl>

> [...]
    > 240 zł. Do tego sądy bardzo nie lubią "prywatek", więc pomyśl, czy warto.

    Dzieki. Mam jeszcze pytania. Czy jesli znam tylko imie i nazwisko oraz
    miejscowosc osoby moge napisac /dokladnie miejsce zamieszkania nieznane. ?
    Rozumiem ze wtedy sad z pomoca policji ustali te dane?

    Czy do aktu oskarzenia moge dolaczyc pozew o zadoscuczynienie ? jak taki
    dokument wyglada?

  • 4. Data: 2006-08-20 11:58:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    ART wrote:

    > Czy do aktu oskarzenia moge dolaczyc pozew o zadoscuczynienie ? jak taki
    > dokument wyglada?

    Jak napisał Marcin: zatrudnij adwokata.

  • 5. Data: 2006-08-20 14:27:14
    Od: "Angie" <h...@W...fm>

    Użytkownik "ART" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Rozumiem ze wtedy sad z pomoca policji ustali te dane?

    Sadzisz, ze sad bedzie oskarzal np 20 osob, dlatego, ze akurat 20 osob o tym
    samym imieniu i nazwisku mieszka w ten samej miejscowosci, czy ze wybierze
    jedną losową? Jak sie chce kogos skarzyc to dobrze byloby wiedziec kogo

    Angie