  • 1. Data: 2003-11-24 15:05:11
    Temat: Oryginał tytułu wykonawczego dla komornika???
    Od: "Piotr J." <b...@o...pl>

    Fragment ze strony internetowej przykładowego komornika:

    "Warunkiem przeprowadzenia egzekucji przez komornika jest:
    - dostarczenie przez wierzyciela oryginału tytułu wykonawczego
    zaopatrzonego w klauzulę wykonalności,
    - dostarczenie odpowiedniego wniosku egzekucyjnego."

    PYTANIE:
    Czy to rzeczywiście musi być oryginał, nie może to być odpis sądowy
    wysłany wierzycielowi? Czy takie żądanie komornika jest prawnie
    uzasadnione? Jeśli tak, to w jaki sposób uzyskać ten oryginał,
    wypożyczyć z sądu? Szczerze mówiąc nie bardzo rozumiem dlaczego nie
    wystarczy odpis sądowy..

    pozdrawiam:)
    PiotrJ.

  • 2. Data: 2003-11-24 16:45:33
    Temat: Re: Oryginał tytułu wykonawczego dla komornika???
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > PYTANIE:
    > Czy to rzeczywiście musi być oryginał, nie może to być odpis sądowy
    > wysłany wierzycielowi? Czy takie żądanie komornika jest prawnie
    > uzasadnione?

    Niedawno odpowiadalem Ci na to pytanie i wystarczajaco jasno chyba opisalem,
    ze oryginal tytulu znajduje sie wylacznie w aktach sadowych. Tekst na
    stronie internetowej sformulowany jest niefortunnie a to dlatego ze
    przeznaczony jest dla zwyklych obywateli, ktorym wydaje sie ze lepiej dbac o
    oryginal (w rzeczywistosci odpis) a komornikowi dac kserokopie. Jeszcze raz
    wiec powtarzam, ze do egzekucji wymagany jest odpis wyroku zaopatrzony w
    klauzule wykonalnosci (tytuł wykonawczy).

    >Jeśli tak, to w jaki sposób uzyskać ten oryginał,
    > wypożyczyć z sądu?

    Zycze powodzenia

    > Szczerze mówiąc nie bardzo rozumiem dlaczego nie
    > wystarczy odpis sądowy..

    Szczerze mowiac wystarczy

    Dan.

  • 3. Data: 2003-11-24 18:25:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Ma być oryginał tego, na czym sąd przybił pieczątkę z klauzulą
    wykonalności. Cokolwiek by to nie było.

  • 4. Data: 2003-11-24 20:49:05
    Od: "Piotr J." <b...@o...pl>

> [...]
    > wiec powtarzam, ze do egzekucji wymagany jest odpis wyroku
    zaopatrzony w
    > klauzule wykonalnosci (tytuł wykonawczy).

    Owszem, wystarczająco jasno mi to wyjaśniłeś, tylko po przeczytaniu
    formułki na stronie internetowej komornika dla pewności wysłałem do
    niego maila z zapytaniem (cytat):
    "Czy dostarczenie przez wierzyciela ORYGINAŁU tytułu wykonawczego
    zaopatrzonego w klauzulę wykonalności jest konieczne? Jednym słowem,
    czy nie wystarczy jego ODPIS sądowy przesłany wierzycielowi?"
    I o dziwo komornik odpisał: "musi być oryginał"
    Stąd się wziął mój post tutaj.

    > Zycze powodzenia

    Dziękuję;)

    > Szczerze mowiac wystarczy

    Szczerze mówiąc sam juz nie wiem:)

    Piotr J.

  • 5. Data: 2003-11-24 21:35:33
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > Ma być oryginał tego, na czym sąd przybił pieczątkę z klauzulą
    > wykonalności. Cokolwiek by to nie było.

    Klauzule wykonalności sad przybija zawsze na odpisie orzeczenia.

    Dan.