    From: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oplaty za wchodzenie do sklepu.
    Date: Sun, 23 Jan 2005 09:18:29 +0800

    In article <csuol5$g87$1@atlantis.news.tpi.pl>, Marta Wieszczycka wrote:
    > Nie jest.
    > 1)to jest czyn nieuczciwej konkurencji. Normalnie wybierasz, oceniasz
    > porównujesz. I wybierasz inny sklep (jakbyś tam kiedyś był, wiedziałbyś

    To takim samym czynem nieczciwej konkurencji będzie zamknięcie sklepu :)

    > dlaczego;), a tu sprzedawca zmusza Cię do zakupu, bo jak nie, to płacisz
    > karę za nicniekupienie.

    Co jest tutaj kryterium tej nieuczciwości (prawnej)? Jawność określonej
    kwoty? Klient (konsument) wielokrotnie ponosi koszta aby zapoznać się z
    ofertą. Przykładowo: Musi dojechać do siedziby firmy której położenie
    zawsze jest unikalne więc zawsze koszty są inne.

    > 2)niezgodność z art. 3.3. ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
    > konsumenckiej: "Sprzedawca jest obowiązany zapewnić w miejscu sprzedaży
    > odpowiednie warunki techniczno-organizacyjne *umożliwiające* dokonanie
    > wyboru towaru konsumpcyjnego". Nie może pobierać za to opłat. A jak Ci
    > się nie spodoba, to możesz wyjść bez konsekwencji.

    1) A jeśli to nie będzie konsument? 2) On zapewnia te warunki w miejscu
    sprzedaży. On tylko dopuszcza do miejsca sprzedaży za określoną opłatą.
    Nalezałoby klarownie wykazać, że taki czyn jest zabroniony. Przyjmijmy, że
    ma odpowiedni wpis w papierach DG.

    To tak potroszę z przekory, ale przyznam że nie mam aż tak mocnego
    przekonania jak Ty.

    --
    Marcin