  • Data: 2007-04-15 21:42:55
    Temat: Re: Oplaty notarialne umowa przedwstepna.
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Olgierd" <n...@o...com> napisał w
    wiadomości news:evrgb1$4d5$4@inews.gazeta.pl...
    > Dnia Fri, 13 Apr 2007 23:54:43 +0200, Marcin Wasilewski napisał(a):

    > Może ja czegoś nie rozumiem, ale jeśli wraz z przedwstępną idzie zadatek
    > albo jakaś rata (powiedzmy 20% ceny umówionej), zaś dopiero w następnej
    > kolejności nabywca dopłaca 80% ceny to chyba nie ma podstawy prawnej do
    > innego obliczenia taksy?

    Taksa jest obliczana od wartości transakcji, a nie od tego ile zostało
    zapłacone. I notariusza i urząd skarbowy interesuje zawsze wartość rynkowa
    nieruchomości. Co ciekawe, jeśli w jednym akcie kupowana jest działka i np.
    zakładana na jej Kw jest hipoteka, to opłata liczona jest oddzielnie od
    dwóch czynności. W dodatku są różne ceny od różnych rodzajów hipotek, np. od
    kaucyjnej jest opłata stała, a już hipoteka zwykła liczona już jest od
    wartości tej hipoteki.