  • From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oplaty notarialne umowa przedwstepna.
    Date: Fri, 13 Apr 2007 19:10:51 +0200

    Użytkownik " 666" <j...@w...eu> napisał w wiadomości
    news:evocpm$k12$1@news.wp.pl...

    > Nie wymysliłem sobie, byłem już stroną paru aktów i m.in takiego, gdzie
    > wystepowałem jako jeden z trzech
    > współwłaścicieli na jednym akcie, notariusz taksę od każdego
    > współwłaściciela obliczał osobno,

    ROTFL. No to w Warszawce jakieś inne zwyczaje panują niż na prowincji.
    Widocznie jakaś podstawa prawna musi być, bo inaczej przekroczyli by taksę
    maksymalną. Przy opłatach pownieneś mieć podst. prawne, naliczenia tych
    opłat obadaj te akty prawne. Ja niestety nie jestem teraz w pracy, a z
    pamięci podstawy prawnej Ci nie podam niestety.

    co więcej sąd też każdego
    > obliczał osobno (jeszcze przed pobieraniem opłaty sadowej przez notariuszy
    > przy akcie), i zabolało.
    > BTW ciekawe, czy dziś notariusz też nalicza i pobiera zryczałtowaną opłatę
    > za wpis sądowy od każdego współwłaściciela z
    > osobna (przy przedwstępnej nie wystepuje) ??

    Wiesz, opłaty sądowe to obecnie kropla w morzu innych opłat, opłata za
    zał. nowej księgi i wpis właściciela w dziale
    II to 200 zł. Jeśli masz sam wpis w dziale drugim do istniejącej Kw, to
    opłata jest bodajże 60 zł od łba, o ile udział jest mniejszy niż 1/2, czy
    też 1/3. Ale kto patrzy na te kilka zł, gdy samo PCC od tej wartości to
    jedyne 20.000 zł