  • From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oplaty notarialne umowa przedwstepna.
    Date: Fri, 13 Apr 2007 19:00:11 +0200

    Użytkownik " 666" <j...@w...eu> napisał w wiadomości
    news:evobsl$jl4$1@news.wp.pl...

    > No tak, ale zdaniem notariuszy dla nich ma być więcej niż wyliczyłeś, bo 2
    > x od 500 tys. ...
    > Czy jest gdzieś uregulowane, jak pobierać opłatę przy współwłasności
    > ułamkowej ?

    Powiem tyle, mam "przyjemność" pisać akty w kancelarii i zawsze lioczna
    jest wartość od ogółu transakcji a całość załatwiana jest jednym aktem. Nie
    wiem czy jest podstawa prawna (być może tak), bo pełnomocnictwa np. płacone
    są od ilości osób uzyskujących pełnomocnictwo w danym akcie. Ale z drugiej
    strony takich umów (gdzie zakup jest na 2 lub więcej osób i osoby te
    nabywają jakąś tam część)pisze conajmniej kilka na miesiąc i zawsze liczone
    jest to tak jak mówiłem. A poza tym pamiętaj, że te podane stawki to stawki
    maksymalne, które notariusz ma prawo obniżyć. Być może w Warszawie, tak się
    notariusze wybyczyli, że już przy umowach na 1 mln. zł grymaszą, ale
    przyjedź do takiego np. Gorzowa, to jeszcze od stawki podstawowej przy
    takiej kwocie Ci sporo spuszczą. Prawda jest taka, że czy się pisze umowę na
    kawałek ziemi za 10.000 zł, czy za 1 mln zł. to roboty z tym tyle samo.