    From: "Pearl" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Opłaty cmentarne
    Date: Sun, 3 Nov 2002 15:29:40 +0100

    Użytkownik "Maćko" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:aq0fr7$oo1$1@news2.tpi.pl...
    > Mógłby mi ktoś powiedzieć, jak obecnie wygląda sprawa opłat za groby
    > murowane wieloosobowe.
    > Ja mam wykupione tkz. użytkowanie wieczyste a tu ostatnio zarząd cmentarza
    > wywiesił ogłoszenie, że niektóre opłaty wieczyste tracą ważność. Przecież
    > jeśli jest to opłata na stałe to jak może tracić ważność.

    Coś takiego wynalazłem. :-)
    http://www.parafiaswaleksego.plock.opoka.org.pl/cmen
    tarz.htm

    Groby murowane mają wymurowane boki, a nad trumną znajduje się sklepienie.
    Taki grób przeznaczony jest do pochowania więcej niż jednej osoby i nie może
    być skasowany jak grób ziemny.
    Zwykle przy wykonywaniu takiego grobu pobiera się opłaty za użytkowanie
    tzw. wieczyste, czyli wynoszące 99 lat, chociaż może być krótsze (40 lub 50
    lat). Przez ten czas właściciel grobu lub jego rodzina winien co 20 lat
    uiszczać tzw. pokładne, czyli opłatę za opiekę nad grobem i związane z tym
    koszty administracyjne. Opłaty te mogą być pobierane regularnie po upływie
    20 lat lub przy okazji chowania kolejnej osoby.

    --
    Pozdrawiam.
    Perła